הישראלי שניצח את נייקי בתביעה, וקיבל ממנה חצי מיליון דולר
הישראלי שניצח את נייקי בתביעה, וקיבל ממנה חצי מיליון דולר
לפי דיווח, ביהמ"ש בפילדלפיה פסק כי ענקית בגדי הספורט תשלם לאפרים נתן את הסכום בתמלוגים ופיצויים. זאת לאחר שנייקי הרוויחה 95 מיליון דולר מבגדים נגד פציעות, למרות שחברת הביגוד שלו רשמה על כך סימן מסחרי עוד ב-2008
ענקית בגדי הספורט נייקי הפסידה במשפט שבו נתבעה על הפרת סימן רשום של הישראלי לשעבר אפרים נתן, המתגורר בפילדלפיה.
באתר פילדלפיה אינקוויירר דיווחו כי בבעלותו של נתן חברת ביגוד ספורט בשם לונטקס קורפ המייצרת בגדי ספורט ותחתונים המבטיחים קול קומפרשן (Cool Compression) - שאמורים להאיץ התאוששות מפציעות. הבגדים שנתן מוכר תחת המותג Sweat It Out עולים מעל 70 דולר, כפול המחיר שגובים בנייקי על בגדים דומים.
נתן היגר לארה"ב ב-1972 ללימודים וב-1989 הקים את החברה המייצרת את הבגדים עם בד בשם Coolmax fabric שרשום תחת סימן מסחרי של נתן וכולל בתוכו לייקרה. לדבריו, הבגדים מציעים "קול קומפרשן" שתופסים ונמתחים לאורך השרירים ובכך מפחיתים את הלחץ המופעל על האזור הפצוע. החברה שלו רשמה את הסימן המסחרי על ה"קול קומפרשן" ב-2008. "בליגות הפוטבול, ההוקי, כל הקבוצות בליגת הבייסבול, ב-NBA כל מאמן כושר מכיר את זה", הדגיש נתן.
ב-2019 הוא הגיש את התביעה נגד נייקי בבית המשפט הפדרלי הפילדלפיה. לטענתו, נייקי גנבה ממנו מכירות בכך ששיווקה בגדי ספורט תחת ההבטחה ל"קול קומפרשן". התביעה כללה שלושה אישומים של הפרת סימן רשום לי החוק הפדרלי ועוד שני סעיפי הפרת סימן רשום לפי החוק במדינה. נייקי טענו להגנתם כי בלונטקס הפסיקו בכלל את השימוש בביטוי לפני מספר שנים ואף ניסו למכור את המונח הרשום בסימן המסחרי, ובכלל החברה "נטשה" את התיאור הזה מבגדי הספורט שלה.
עורכי דינו של נתן הכחישו זאת וטענו כי החברה ממשיכה להשתמש בביטוי בתוויות שלה. הם הציגו במהלך המשפט שורה של מאמנים מקצועיים שהצהירו בעדותם על החשיבות של הבגדים שלו. כך למשל, כריס פדוצי שאימן את קבוצת הפוטבול פילדלפיה איגלס העיד כי השחקנים בקבוצה הם מעריצים ותיקים של "קול קומפרשן" של נתן. "השחקנים שלי כל הזמן לבשו מוצרים של מותג Sweat It out של לונטקס כי שמתי לב שהם היו מאד אפקטיבים בשיקום ובהתאוששות", סיפר.
חבר המושבעים צידד כאמור בנתן ופסק בחודש שעבר שעל נייקי לשלם לו 507 אלף דולר בתמלוגים ופיצויים. השופט מייקל ביילסון שניהל את המשפט עשוי לפסוק פיצויים נוספים עבורו, זאת בהתבסס על כך שלפי העדויות במשפט, בין השנים 2015-2018 נייקי והקמעונאים שמוכרים את המוצרים שלה הרוויחו 95 מיליון דולר מהמוצרים שהבטיחו "קול קומפרשן".
"המשימה שלנו היא לגרום לאנשים להרגיש טוב", אמר נתן לערוץ NBC המקומי בפילדלפיה.