זארה מבטלת את ההחזרה חינם בדואר של מוצרים שנרכשו אונליין
זארה מבטלת את ההחזרה חינם בדואר של מוצרים שנרכשו אונליין
ענקית האופנה הספרדית מצטרפת ליוניקלו ונקסט - תגבה מעתה 2.30 יורו כדי להחזיר משלוח של בגדים שנקנו באופן מקוון. החזרה לחנות פיזית תהיה פטורה מעמלה
ענקית האופנה זארה הפכה לחברה האחרונה בשורת החברות שגובות עמלת החזרה מלקוחותיהן המקוונים. על הקונים יהיה כעת לשלם 2.30 יורו כדי להחזיר בגדים שקנו באינטרנט, כאשר הסכום הזה ייגבה מההחזר שלהם.
העמלה תיגבה עבור החזרה בדואר, אולם עדיין יהיה ניתן להחזיר את הפריטים בחינם בחנויות הפיזיות של החברה. זארה כאמור אינה הראשונה שנוקטת בצעד כזה - חברות אופנה גדולות כמו יוניקלו ונקסט כבר גובות עמלה על החזרות מקוונות.
תחום הקנייה המקוונת חווה התרחבות עצומה במהלך מגפת הקורונה, אך זהו גם תחום שבו הלקוחות יותר מועדים להחזיר את הפריטים שקנו, כיוון שאינם מתאימים, או שאינם עונים על ציפיותיהם - מה שמגדיל את העלויות עבור החברות.
אנליסטים מאמינים שקמעונאיות נוספות צפויות ללכת בעקבות זארה, ולגבות עמלה על החזרת פריטים. "זוהי מגמה שמתרחבת, היא החלה לפני המגפה והיא צפויה להימשך, כל עוד הסחר המקוון ממשיך לצמוח", אמר ניק קרול, המנהל השותף של חברת מחקר הקמעונאות מינטל.
יחד עם זאת, מתן האפשרות להחזיר את הפריטים בחינם בחנויות הפיזיות עשוי לעזור להחזיר אליהן את הקונים, לדברי קרול. "ככה גם מחזירים את הפריטים לחנות יותר מהר, וזה יותר חסכוני, וגם מעלים את האפשרות לרכישות אימפולסיביות ברגע שהקונים שוהים בחנות".
מוקדם יותר החודש נמסר ממותג האופנה בוהו שכמות ההחזרות הנוסקת גרמה לחלק מהירידה ברווחיותו השנה. החלטתה של זארה לגבות עמלה על החזרות בדואר ספגה ביקורת מצד כמה צרכנים מקוונים. אחד מהם אמר בטוויטר: "זארה משנה את מדיניות ההחזרה בחינם ולא מודיעה על כך? לא מגניב".
משתמשת אחרת אמרה שהיא "מאוד מאוכזבת" מהמהלך, אך היו גם כאלה שהביעו תמיכה במהלך בזכות העזרה בשמירה על איכות הסביבה, והפחתת פליטות הפחמן שבשינוע המוצרים. מזארה נמסר: "הלקוחות יכולים כעת להחזיר רכישות מקוונות בכל חנות של זארה ללא תשלום, וזה מה שרוב הלקוחות עושים בכל מקרה".