מכת האינפלציה: יותר ממחצית מהעובדים בארצות הברית מחפשים משרה נוספת
מכת האינפלציה: יותר ממחצית מהעובדים בארצות הברית מחפשים משרה נוספת
שחיקת המשכורות לא עוצרת, ולפי סקר נרחב 38% מהאמריקאים העובדים חיפשו משרה שנייה, ועוד 14% תכננו לעשות זאת; 31% עברו לאזור מגורים זול יותר או שקלו לעשות לבצע מהלך זה; כ-70% מההורים העובדים טענו שהשכר שהם מרוויחים אינו מספיק להם
יותר ממחצית מהעובדים בארצות הברית שקלו להחזיק ביותר ממשרה אחת כדי להצליח לשלם את הוצאות המחיה שלהם, לאחר שהאינפלציה נותרה גבוהה בספטמבר (8.2%), והערך הריאלי של המשכורות המשיך לרדת.
בערך 38% מהאמריקאים העובדים חיפשו עבודה שנייה, ועוד 14% תכננו לעשות זאת, כך על פי סקר של יותר מ-10,000 עובדים במשרה מלאה בארצות הברית שבוצע על ידי חברת קוואלטריקס אינטרנשיונל, המתמחה בייצור תוכנות לעסקים.
לפי כתבה המתפרסמת בבלומברג, 18% מהבוגרים העובדים אמרו שעברו לאזור מגורים זול יותר כדי לחתוך בהוצאות, ו-13% נוספים אמרו שהם מתכננים לעשות זאת.
הורים עובדים התמודדו עם קושי גדול במיוחד: כ-70% מהם אמרו שהשכר שלהם אינו מספיק ביחס להוצאות המאמירות. מחקר שנערך לאחרונה על ידי מכון ברוקינגס מצא שמשמעות העלייה הנוכחית במחירים היא שכעת עולה בארצות הברית יותר מ-300 אלף דולר לגדל ילד עד גיל 17 - עלייה של 26 אלף דולר לעומת התקופה שלפני עליית האינפלציה. קרוב למחצית מההורים העובדים חיפשו עבודה שנייה, והסיכוי שיעברו לאזור זול יותר גדול פי שניים מהסיכוי לכך בקרב אוכלוסיית העובדים ללא ילדים.
"עם הידוק התקציבים, העובדים מחפשים דרכים לעמוד בעליות המחירים, כולל מציאת עבודה נוספת", אמר בנג'מין גרנג'ר, פסיכולוג תעסוקתי ראשי בקוואלטריקס. "תחלופת העובדים מהווה עלות אדירה עבור החברות, ולכן זה קריטי שארגונים יבינו אילו מהעובדים שלהם יותר מועדים לעזוב ומדוע".
החזקת שתי משרות או יותר במקביל אינה דבר חדש, במיוחד עבור עובדים בעלי שכר נמוך, אך עבור עובדי משרד רבים סידורי העבודה מהבית פתחו אפשרויות חדשות להרוויח יותר כסף מהצד. על פי סקר שנערך במאי על ידי חברת זאפייר, המתמחה באוטומציה, ל-40% מהאמריקאים יש הכנסה צדדית, זאת לעומת כשליש לפני מגפת הקורונה. אך לא כל המנהלים שמחים על כך.
עבור ג'ורדן פרקר, העובדת במשרה מלאה בשיווק בסן אנטוניו, הפכו מחירי השכירות, המזון והאנרגיה למכשול בדרך להקמת משפחה, והיא שוקלת לפתוח עסק משלה ולהציע דרכו את שירותי השיווק שהיא מתמחה בהם. "זה שם אותי במקום שגרם לי להבין: אני לא יכולה להרשות לעצמי – אפילו עם עבודה במשרה מלאה – את החיים שרציתי שיהיו לי בעשור הרביעי לחיי".