סגור

ארה"ב: בית הנבחרים אישר את תוכנית הענק לשדרוג התשתיות

13 מחוקקים רפובליקאים תמכו בתוכנית, בהיקף של 1.2 טריליון דולר, שישה דמוקרטים התנגדו; התוכנית, שצומצמה באופן ניכר מאז הוצגה ותועבר כעת לחתימת ביידן, כוללת שדרוג של הכבישים והגשרים הרעועים בארה"ב, כמו גם של תשתיות החשמל, המים והתקשורת

בית הנבחרים בארה"ב אישר את תוכנית הענק לשדרוג התשתיות שקידם הנשיא ג'ו ביידן, בהיקף של 1.2 טריליון דולר. 228 מחוקקים תמכו בה - בהם 13 רפובליקאים - ו-203 התנגדו, בהם שישה דמוקרטים. התוכנית, שאושרה בסנאט באוגוסט ברוב של 69 מול 30, תעבור כעת לחתימתו הסופית של ביידן.
במשך שנים רבות לא הצליח הממשל בוושינגטון להעביר תוכנית לשדרוג מסיבי של התשתיות, ולכן מדובר בהישג הגדול ביותר של הדמוקרטים מאז אושרה תוכנית הסיוע למאבק בקורונה בהיקף 1.9 טריליון דולר במרץ. עם זאת היקף התוכנית קטן בהרבה מזה שתוכנן ביוזמה המקורית של ביידן.
התוכנית כוללת שדרוג של הכבישים והגשרים הרעועים בארה"ב, כמו גם של תשתיות החשמל, המים והתקשורת. היא כוללת הוצאות חדשות של 579 מיליארד דולר, והיתר הם כספי השקעה שאושרו בעבר. בין היתר התוכנית מתקצבת תוכנית להרחבת גישה לאינטרנט מהיר ב־65 מיליארד דולר, שיקום גשרים וכבישים ב־110 מיליארד דולר, ושיפוץ ושדרוג שדות תעופה ב־25 מיליארד דולר.
כשהוצגה התוכנית המקורית באפריל היא הסתכמה ב־2.25 טריליון דולר וזכתה לשבחים על התעוזה שגילמה. ואולם במהלך המו"מ עם הרפובליקאים, שעליו התעקש ביידן, הושל ממנה מה שכונה "השקעה בתשתיות אנושיות", כמו הרחבת תוכניות הבריאות או טיפול בשינויי האקלים.
"בעוד עשרות שנים, אנשים יסתכלו אחרונה ויידעו שזה הרגע בו ארה"ב ניצחה במירוץ הכלכלי למאה ה-21", מסר ביידן.
אישור תוכנית התשתיות מגיע בזמן שבו שיעור התמיכה בביידן הוא הנמוך ביותר מאז כניסתו לתפקיד, כ-42% לפי הסקרים האחרונים, וכמה ימים לאחר שהדמוקרטים רשמו הפסד מפתיע במירוץ לתפקיד המושל בווירג'יניה.
הדמוקרטים עדיין לא הגיעו להסכמה ביניהם בנוגע לתוכנית הענק של ביידן למאבק במשבר האקלים ולהרחבת הסיוע הסוציאלי בהיקף של 1.75 טריליון דולר.

1 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנאום לאחר הפיגוע באפגניסטן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנאום לאחר הפיגוע באפגניסטן
ג'ו ביידן
(EPA)