סגור
פוטו מקומות חמים בחורף בנגקוק תאילנד
בנגקוק. הכלכלה סובלת מייבוא זול מסין (צילום: SOUTHERNTraveler / Shutterstock)

תאילנד מצטרפת למגמה: הבנק המרכזי הוריד את הריבית ב-0.25%

בדומה לכלכלות נוספות בעולם, גם במדינה האסיאתית מורידים את הריבית - לרמה של 2.25% - וזאת לראשונה מאז מאי 2020; מדובר במהלך מפתיע שכן הבנק המרכזי התנגד במשך זמן רב לקריאות הממשלה לבצע את המהלך 

הבנק המרכזי של תאילנד הוריד היום (ד') את הריבית בפעם הראשונה זה יותר מארבע שנים - מהלך מפתיע בהתחשב בכך שהוא התנגד במשך זמן רב לקריאות הממשלה להקל את המדיניות המוניטרית. בכך הוא מצטרף למקביליו ברחבי העולם, למשל בארה"ב ובבריטניה.
חברי הבנק הצביעו ברוב של 5 מול 2 להוריד את הריבית ב-0.25% ל-2.25% - כפי שחזו רק חמישה מתוך 28 הכלכלנים שנסקרו על ידי בלומברג. הפעם האחרונה שהבנק הוריד ריביות היתה במאי 2020.
שעות ספורות לפני ההחלטה, שר המסחר התאילנדי קרא להורדת ריבית של 0.5%, כשגם התאחדות התעשיות חזרה על קריאתה להורדת ריבית כדי להקל על הנטל הכספי של העסקים.
במקביל ראש תהממשלה החדשה, פייטונגטארן שינאוורטה (Paetongtarn Shinawatra) ממשיכה בסדר היום של הממשלה הקודמת להפעיל יותר שליטה על הבנק המרכזי. היא עצמה אמנם לא דחפה ישירות להורדת ריבית, אך שרים בממשלתה קראו שוב ושוב להורדת עלויות האשראי, בטענה לאינפלציה נמוכה ולחוזק מטבע מקומי.
הבאט התאילנדי התחזק ב-14% ברבעון האחרון מול סל מטבעות מרכזיים, מה שהפך את היצוא ליקר יותר. כעת הוא נסחר ברמה של 33.4 באט לדולר.
בעוד שהכלכלה השנייה בגודלה בדרום-מזרח אסיה צמחה בקצב המהיר ביותר מזה חמישה רבעונים בתקופה אפריל-יוני, היא ממשיכה לפגר אחרי ההתרחבות של שכנותיה, כשהיא מוגבלת על ידי חוב משקי בית עצום ומגזר ייצור הסובל מייבוא זול המגיע בעיקר מסין.