ירידה של 15% במכירות אסוס, גם התחזית להמשך לא הלהיבה
ירידה של 15% במכירות אסוס, גם התחזית להמשך לא הלהיבה
קמעונאית האופנה המקוונת הודיעה כי המכירות במחצית השנייה צפויות להיות בקצה התחתון של טווח התחזיות שהציבה; מזג האוויר התנודתי, ובעיקר הגשמים של יולי-אוגוסט, פגעו בהכנסות החברה
קמעונאית האופנה המקוונת אסוס דיווחה על צניחה של 15% במכירות הרבעון הפיסקאלי הרביעי והזהירה כי ההכנסות במחצית השנייה של השנה צפויות להיות בקצה התחתון של טווח התחזיות שהציבה. עם זאת, החברה מסרה כי עדיין נרשמת התקדמות במימוש תוכנית ההתייעלות שלה שאותה השיקה באוקטובר שעבר.
מנכ"ל אסוס חוזה אנטוניו ראמוס קלמונטה אמר כי 12 חודשים אחרי שהושקה התוכנית, החברה הצליחה להפחית מלאים בהיקף גדול יותר מהמתוכנן וכי פעילותה היא כעת יציבה יותר. "צמצמנו את מאזני המלאים שלנו ב-30%, שיפרנו באופן משמעותי את הרווחיות הגרעינית של פעילותנו וייצרנו תזרים מזומנים באקלים מאתגר מאוד", אמר.
במרכז האסטרטגיה של ראמוס קלמונטה ניצבת ההחלטה לתעדף רווח על פני צמיחה באמצעות הפחתת היקף המלאים, צמצום עלויות ושיפור מאזני המזומנים. עבור המחצית השנייה, הרווח התפעולי צפוי להגיע לקצה התחזיות המוקדמות שעמדו על 60-40 מיליון ליש"ט.
הקמעונאית ציינה כי מזג האוויר החם הביא למכירות חזקות בחודש יוני, ואילו בעקבות גשמים שירדו ביולי ובאוגוסט, בעיקר בבריטניה, ההכנסות נחלשו. בפילוח לפי שווקים, בבריטניה, נרשמה ירידה של 16% במכירות, באיחוד האירופי של 7%, בארצות הברית צניחה של 19% ובשאר השווקים של 28% - בעיקר בשל הקפאת פעילות החברה ברוסיה. ללא הזירה הרוסית, הירידה לעומת התקופה המקבילה אשתקד עומדת על 16%, ולא 28%.
המתחרות הבולטות, רשתות האופנה הבריטיות פריימארק, נקסט ו-JD ספורטס מסרו כולן תוצאות חיוביות החודש, בעוד נתונים רשמיים הצביעו על כך כי המכירות הקמעונאיות בבריטניה התחזקו בחודש אוגוסט.
מדו"חות אסוס עולה עוד, כי האינפלציה הגבוהה בבריטניה ובארצות הברית הביאה לכך שצרכנים צמצמו את הוצאותיהם. בשווקים הללו, מצוין בדו"ח, ניכרת גם השפעת ההתחזקות המהותית של פלטפורמת האופנה הסינית שיין, שמציבה "איום מסיבי" בפני אסוס. זאת בשל מחירים זולים משמעותית ותחלופה מהירה מאוד של הפריטים.
שיין היא כבר עתה קמעונאית האופנה המהירה הגדולה ביותר בארצות הברית, ולפי תחזיות גלובל-דאטה, נתח השוק שלה בבריטניה השנה יהיה קטן ב-0.4% בלבד מזה של אסוס העומד על 2.2%. "אסוס צריכה לפעול מהר כדי לשמור על ההובלה ב-2024", נכתב בדו"ח.
ביצועי פלטפורמת האופנה בארצות הברית מאכזבים במיוחד, מציינים מחברי הדו"ח, בהינתן השותפות עם רשת בתי הכלבו היוקרתית נורדסטרום שאמורה היתה לחזק את המכירות באזור. חרף ההיחלשות בפעילות, אסוס עדיין מגדירה את עצמה נכס אטרקטיבי.
"הספקולציות ממשיכות בנוגע להשתלטות אפשרית על החברה, אחרי שפרייזרס גרופ הגדילה את הנתח שלה מספר פעמים, עם 20% כעת", נכתב בדו"ח. "בעוד אסוס לא התייחסה לכך, הקמעונאית היא בגדר יעד אטרקטיבי, שכן הכנסותיה הן עדיין גבוהות בכמעט 30% לעומת הרמות שקדמו למגפה, והמיצוב המקוון שלה חזק מזה של הרבה מהמתחרות".