סגור
מימין דונלד טראמפ ג'וניור דונלד טראמפ ו אריק טראמפ 15.1.24
מימין: דונלד ג'וניור, דונלד ואריק טראמפ, בכנס בחירות בינואר (צילום: Al Drago/Bloomberg)

בדרך לבית הלבן, החברה המשפחתית של טראמפ בונה בסעודיה ועומאן

החברה, המנוהלת על ידי בניו הבוגרים של הנשיא לשעבר אריק ודונלד ג'וניור, חתמה לאחרונה על חוזה עם חברת נדל"ן סעודית לבניית אתר נופש יוקרתי בעומאן ומתכוונת לבנות מגדל בג'דה. המתנגדים מביעים חשש לניגודי אינטרסים אם יזכה בבחירות בנובמבר

דונלד טראמפ מנסה להיבחר מחדש לבית הלבן, אך זה לא מפריע לעסק המשפחתי לקדם עסקאות במזרח התיכון, על אף הסבירות לניגודי אינטרסים אם אכן יזכה בבחירות.
ארגון טראמפ, המנוהל כיום על ידי בניו הבוגרים של הנשיא לשעבר, אריק ודונלד ג'וניור, חתם לאחרונה על הסכם עם חברת הנדל"ן הסעודית דר גלובל, הנסחרת בלונדון, להשקת אתר נופש יוקרתי בעומאן, ולבניית מגדל טראמפ בג'דה שבסעודיה. כמו כן, לחברה מועדון גולף בדובאי. "אנחנו בהחלט מתכוונים לייצר עוד פרויקטים באזור", אמר אריק טראמפ בריאיון לפייננשל טיימס. "באזור יש צמיחה משמעותית, והיא לא תיעצר בזמן הקרוב".
עם זאת, מתנגדיו של טראמפ טוענים כי העסקאות הללו וכן קרן הגידור של חתנו ג'ארד קושנר, שגייסה 2 מיליארד דולר בסעודיה, יהפכו את טראמפ נוח להשפעה זרה אם ייבחר שוב לנשיאות. עומאן וסעודיה זקוקות לאישור הבית הלבן כדי לרכוש נשק מארה"ב. הן גם בעלות תפקיד חשוב במדיניות החוץ של ארה"ב באזור: עומאן מהותית למו"מ מול איראן בעוד שארה"ב מפעילה לחץ על סעודיה לנרמל את היחסים עם ישראל.
טראמפ הבן דחה את הטענות. "אני לא מתעסק עם ממשלות זרות", אמר. "אני מפעיל בתי מלון, אני עוסק בצד התפעולי. אני לא ניגש לעירייה כדי לקבל אישור לפתיחת מועדון גולף". עוד ציין כי בינתיים אין ניגודי אינטרסים, וכי המשפחה לקחה "הפסקה ארוכה" במהלך הכהונה הראשונה של אביו.
לפי ההסכמים, ארגון טראמפ ינהל, יעצב ויספק את המיתוג למגדל בג'דה. בעומאן הארגון יגבה דמי מיתוג מנכסי מגורים באתר הנופש וינהל מלון יוקרה ומגרש גולף בחוזה לכ-30 שנים. כלומר, המשפחה תרוויח מהחוזים הללו גם אחרי הבחירות בנובמבר.
"סעודיה אינה דמוקרטיה, והיא מואשמת בהפרות של זכויות אדם ובעוד שלל דברים", אמר ריצ'רד פיינטר, מרצה למשפטים מאוניברסיטת מיניסוטה. "לדעתי חשוב ביותר שנשיא אמריקאי לא יהיה בעל אינטרסים פיננסיים אישיים באזור הזה, במיוחד כשהוא צריך לקבל החלטות קשות עבור ארה"ב".