ענקית הממתקים מונדלז: נאט את קצב העלאות המחירים
ענקית הממתקים מונדלז: נאט את קצב העלאות המחירים
היצרנית האמריקאית של עוגיות אוריאו וטובלרון רשמה זינוק של 14% בהכנסות ברבעון הרביעי; המנכ"ל: "לא נפטר עובדים"
יצרנית הממתקים והחטיפים מונדלז דיווחה אתמול על עלייה של 14% במכירות ברבעון הרביעי של 2022 ל־8.7 מיליארד דולר וציינה כי היא צופה האטה בקצב העלאות המחירים של מוצריה במהלך השנה.
יצרנית עוגיות אוריאו, ממתקי סאוור פאץ' וטובלרון, שבסיסה בשיקגו, דיווחה כי העלתה מחירים בשנה שעברה בשל עלויות גבוהות יותר של אנרגיה, תחבורה וכוח אדם. לפי החברה, בדצמבר היא ביצעה העלאות מחירים בארה"ב ונערכת כעת למהלכים דומים באירופה.
מנכ"ל מונדלז דירק ואן דה פוט אמר כי אם הוצאות החברה יישארו יציבות, כפי שהסתמן במהלך החודשיים האחרונים, היא אינה צפויה להמשיך ולהעלות מחירים בארה"ב. "אנחנו מקווים שהעלויות יתחילו לרדת במחצית השנייה של השנה", צוטט ואן דה פוט ב"וול סטריט ג'ורנל".
לפי הדו"חות האחרונים של החברה, הצרכנים רכשו יותר ממתקים בכל השווקים הגלובליים, להוציא את אירופה, שם זינקה האינפלציה בחדות בעיקר בשל עליית מחירי האנרגיה. אף כי הצרכנים רוכשים מותגי מזון זולים יותר ומחפשים אחר מבצעים עבור מצרכי היסוד היומיומיים כמו לחמים ודגני בוקר, בגזרת הממתקים והחטיפים הם מוכנים להוציא יותר, כך לפי בכירים במגזר הקמעונאות. לדברי ואן דה פוט, העלייה במכירות הראתה כי בעיני הצרכנים, חטיפים וממתקים הם בגדר פינוק בר־השגה.
עלייה נרשמה במכירות הרבעוניות גם בזכות רכישת חברות שביצעה מונדלז, ובהן יצרנית חטיפי הבריאות קליף בר, חברת הממתקים ריקולינו ויצרנית המאפים צ'יפיטה גלובל.
בדצמבר דיווחה החברה כי בכוונתה למכור את מותגי המסטיקים שלה, ובהם טריידנט ודנטין, בשווקים המתפתחים, לחברת פרפטי ואן מלה בסכום של 1.35 מיליארד דולר, זאת במסגרת ההתמקדות שלה בממתקי שוקולד, עוגיות וחטיפים אחרים.
עוד מסר מנכ"ל מונדלז, כי ליצרנית אין כוונות לפטר עובדים, וכי מצבת כוח האדם השתפרה. עבור 2023, החברה צופה עלייה של 5%־7% בהכנסה הנקייה.