דו"ח: הפאנל שהתפוצץ באמצע טיסה של בואינג 737 היה מחובר למטוס באופן חלקי בלבד
דו"ח: הפאנל שהתפוצץ באמצע טיסה של בואינג 737 היה מחובר למטוס באופן חלקי בלבד
המועצה הלאומית לבטיחות בתחבורה בארה"ב פרסמה את ממצאי החקירה הראשונית לאחר האירוע בחודש שעבר, בו באמצע טיסה של אלסקה איירליינס התפוצץ פאנל וגרם לחור בקיר המטוס. לפי הממצאים, הפאנל לא כלל ארבעה ברגים שהיו אמורים לחבר אותו למטוס
הפאנל מגוף המטוס של בואינג 737 מקס, שהתפוצץ באמצע טיסה בחודש שעברה, לא כלל ארבעה ברגים שמטרתם לשמור אותו מחובר, כך לפי ממצאי החקירה הראשוניים שפרסמו הרגולטורים האמריקאים.
הדו"ח שפרסמה אתמול המועצה הלאומית לבטיחות בתחבורה (NTSB) מהווה את התיעוד הרשמי הראשון של התקרית מ-5 בינואר, בה התפוצץ הפאנל במהלך טיסה של אלסקה איירליינס ונפער חור בגוף המטוס. באירוע לא נרשמו פצועים באורח חמור. בתמונות של מטוס הבואינג 737 מקס 9 של החברה ששותפו ברשתות החברתיות ניתן לראות חור שפעור בצד המטוס ונוסעים שעושים שימוש במסכות חמצן. עם זאת, הטייסים הצליחו להנחית את המטוס.
לפי הדו"ח, "ארבעת הברגים שמונעים תנועה כלפי מעלה של הפאנל היו חסרים". עוד פורסם כי גוף המטוס הגיע למפעל של בואינג בוושינגטון בשלהי אוגוסט מהספקית ספיריט. בדיקה שנערכה מצאה חמישה מסמרים פגומים המחוברים לפאנל. לפי הדו"ח, כדי לתקן את המסמרים, צוות של ספיריט היה צריך להפריד את הפאנל, וכך עשו בספטמבר. אולם, תמונה ששיתפו עובדי בואינג לאחר התיקון מראה שהפאנל חובר שוב בלי שלושה ברגים, כשהמיקום של הבורג הרביעי לא ברור בתמונה.
מנכ"ל החברה דייב קלהון מסר בתגובה לאחר הפרסום. "מה שלא תהיה המסקנה הסופית, בואינג אחראית למה שקרה. אסור שאירוע מסוג זה יקרה על מטוס שיצא ממפעל שלנו. עלינו לעשות עבודה טובה יותר עבור הלקוחות שלנו והנוסעים שלהם".
מטוסי 737 מקס קורקעו ב-2019 לאחר שתי התרסקויות קטלניות בהפרש של חמישה חודשים. מייק וויטאקר, המנהל החדש של רשות התעופה הפדרלית (FAA) הודיע כי לאור המקרים, יגדילו את מספר המפקחים בשטח שיבדקו את הנעשה בבואינג. "בהמשך יהיו לנו יותר עובדים בשטח שיעקבו מקרוב ויפקחו על הייצור ופעילויות הייצור", אמר.