התיירים הקפיצו את רווחי הרודס, הכלבו ירחיב מחלקות
התיירים הקפיצו את רווחי הרודס, הכלבו ירחיב מחלקות
אחרי משבר הקורונה רווחי חנות היוקרה, שבבעלות קרן ההון של קטאר, זינקו פי 10. הכלבו גייס 400 עובדים ויגדיל את היצע ההלבשה והריהוט
התיירים שחזרו לבריטניה עזרו לכלבו היוקרה הרודס להתאושש מנזקי הקורונה, והרווחים זינקו בשנה האחרונה פי 10 - כך דיווח "הגרדיאן".
החנות, שבבעלות זרוע ההשקעות של קרן ההון הריבונית של קטאר, דיווחה לרשם החברות הבריטי כי הרווח הנקי עבור השנה הפיסקאלית שהסתיימה בינואר טיפס ל־171.6 מיליון ליש"ט מ־17.4 מיליון ליש"ט שנה קודם לכן, בעוד ההכנסות טיפסו ב־52% ל־994 מיליון ליש"ט.
זרוע הקמעונאות של הרודס, הכלבו בשכונת נייטסברידג' היוקרתית, ייצגה יותר מ־91% מההכנסות. החברה מפעילה גם זרוע תעופה המעניקה שירותים למטוסים פרטיים בשדות התעופה סטנסטד ולוטון. הזרוע הזו הכניסה 85.65 מיליון ליש"ט בשנה האחרונה, עלייה חדה מ־39.7 מיליון ליש"ט שנה קודם לכן.
סמנכ"ל הכספים טים פרקר הגדיר את השנה שעברה כשנה של "התאוששות וצמיחה". לפי החברה, ההתאוששות נבעה מכך שלאחר סגרי הקורונה בשנה הפיסקאלית הקודמת, בהם הייתה החנות סגורה למשך 10 שבועות, היא חזרה לפעול באופן מלא וללא שיבושים. "חווינו התאוששות חזקה במסחר לאחר שהשלכות מגפת הקורונה התפוגגו, והלקוחות המקומיים והזרים חזרו", נמסר בהודעה מטעם החברה. פרקר הוסיף כי גם "השקעות מתמשכות בנכסים הפיזיים והדיגיטליים" עזרו להעלות את המכירות.
ההתאוששות הזו הובילה לגיוסם של כ־400 עובדים חדשים, רובם בתחומי המכירות וההפצה. זאת לאחר שב־2020 פיטרה הרודס 700 עובדים, בעיקר בשל השלכות הקורונה שגרמו לסגירת בתי הקפה ושירותי הקוסמטיקה. בהרודס מתכוונים לפתוח השנה חללים חדשים לבגדי נשים ורהיטים ולהרחיב את שירות הקניות האישי.
עוד עולה מהמסמכים כי חבילת השכר של המנכ"ל מייקל וורד עמדה בשנה שעברה על 2.3 מיליון ליש"ט, בדומה לשנה קודם לכן.
הרודס נרכשה על ידי הקטארים ב־2010 עבור סכום מוערך של 1.5 מיליארד ליש"ט. השנה הפיסקאלית הקודמת הייתה השלישית ברציפות שבה לא חילקו דיבידנדים לבעלים, זאת בשל הצורך לפרוע הלוואות של מעל 220 מיליון ליש"ט. "הרודס המשיכה לרשום ביצועים טובים יותר מהשוק בזכות מערכת היחסים המתמשכת שלנו עם המותגים והלקוחות הנאמנים, הנובעת ממחויבות לייצר חדשנות והיצע יוצא דופן", נמסר בתגובה מהרודס. "אנחנו נשארים ממוקדים ביצירת צמיחה עתידית באמצעות מוצרים בלעדיים וחוויות שניתן למצוא אך ורק בהרודס".