בלאק פריידיי - עלייה של 3.4% בכלל המכירות, וזינוק של כמעט 15% במכירות המקוונות
בלאק פריידיי - עלייה של 3.4% בכלל המכירות, וזינוק של כמעט 15% במכירות המקוונות
מגמת העזיבה של החנויות לטובת הקניות המקוונות נמשכת גם בבלאק פריידיי השנה. בחישוב הכולל את האינפלציה, המספרים יורדים לגידול של 8.5% באינטרנט וירידה של 8% בחנויות. לפי אדובי, האמריקאים הוציאו כ-10.8 מיליארד דולר באינטרנט בבלאק פריידיי, עלייה של 10.2% בהשוואה לשנה קודמת
הוצאות הצרכנים בבלאק פריידי בחנויות הקמעונאות האמריקאיות היו מתונות השנה, לעומת עלייה משמעותית יותר במכירות המקוונות. האמריקאים המחפשים הנחות עזבו את החנויות לטובת הטלפונים והמחשבים הניידים, כך על פי נתונים של מסטרקארד ומקורות נתונים אחרים.
המכירות בחנויות הפיזיות גדלו רק ב-0.7% בהשוואה לשנה שעברה, על פי הערכות ראשוניות של מעבד התשלומים מסטרקארד, ואף ירדו על פי חברת הנתונים Facteus. עם זאת, המכירות באינטרנט בארה"ב עלו בשיעור משמעותי של 14.6%, על פי SpendingPulse של מסטרקארד, מדד המודד מכירות קמעונאות ברשת תשלומים של מסטרקארד יחד עם הערכות עבור תשלומים במזומן ובצ'ק.
ההערכות אינן מותאמות לאינפלציה. "אם מוסיפים את האינפלציה, המכירות בחנויות אף נמוכות יותר," אמר ג'ונתן צ'ין, מייסד שותף וראש מחלקת הנתונים ב-Facteus. החברה בחנה דפוסי הוצאות בכרטיסי אשראי באינטרנט ובחנויות על בסיס ממוצע נע של שבעה ימים בהשוואה לשנה הקודמת. Facteus דיווחה כי המכירות המקוונות גדלו ב-11.1% ומכירות החנויות ירדו ב-5.4%. עם האינפלציה, המספרים יורדים לגידול של 8.5% באינטרנט וירידה של 8% בחנויות.
מישל מאייר, הכלכלנית הראשית של מסטרקארד, ציינה כי למרות שהאינפלציה הכללית עומדת על יותר מ-2%, מוצרים פופולריים כמו מכשירי חשמל, ביגוד, ציוד ספורט, מוצרי טיפוח אישי ותכשיטים חוו ירידה במחירים או עלייה מתונה בלבד במהלך השנה האחרונה. בלאק פריידיי, שלמחרת חג ההודיה האמריקאי, פתח את עונת הקניות החגיגית לקמעונאים, והתחרות התגברה כדי לזכות בקונים המחפשים הנחות.
לפני בלאק פריידיי, ביקרו קונים רבים בחנויות כדי לבדוק סחורה ומחירים. "הם המתינו," אמרה מאייר, הכלכלנית של מסטרקארד. "אבל כאשר החלו המכירות של בלאק פריידיי, היה ריכוז גדול של הוצאות, שנעשה בעיקר באינטרנט, שם יש לצרכן יותר כוח ובחירה".
רשתות בתי כלבו כמו מייסי וקול'ס, וכן קמעונאי הענק טרגט, עלולים לחוות מכירות מתונות בעונה זו, הקצרה יותר עם רק 26 ימים בין חג ההודיה לחג המולד. המכירות בבסט ביי וטרגט ביום שישי היו יחסית מתונות בהשוואה לשנה שעברה, על פי Facteus. קונים אמריקאים שביצעו רכישות באינטרנט מטלפונים ניידים ומחשבים, העדיפו כנראה ענקיות מסחר אלקטרוני כמו אמזון וולמרט. וולמרט, המפעילה 4,700 חנויות בארה"ב, השקיעה רבות במשלוחים מהחנות לבית עבור הקונים המקוונים.
קמעונאי אינטרנט כולל שי-אין, טימו וחנות טיקטוק הראו גם כן צמיחה חזקה במכירות בשבעת הימים עד בלאק פריידיי, בהשוואה לשנה קודמת, על פי Facteus. ההוצאות הכוללות בבלאק פריידיי עלו ב-3.4% בהשוואה לשנה שעברה, על פי Mastercard SpendingPulse, ללא מכירות כלי רכב וללא התאמה לאינפלציה. מ-1 בנובמבר עד 24 בדצמבר, ההוצאות בחנויות ובאינטרנט צפויות לעלות ב-3.2% בהשוואה לשנה שעברה, על פי הערכות מוקדמות.
מדידה של אדובי ביום שבת הראתה כי האמריקאים הוציאו כ-10.8 מיליארד דולר באינטרנט בבלאק פריידיי, עלייה של 10.2% בהשוואה לשנה קודמת. איפור, רמקולי בלוטות' ומכונות אספרסו היו מהמכירות המובילות, על פי הדיווח. סיילספורס, חברת תוכנה מבוססת ענן הבודקת מערך שונה של קטגוריות הוצאה, דיווחה כי מכירות האינטרנט בארה"ב עלו ב-7% ביום שישי של בלאק פריידיי לסך של 17.5 מיליארד דולר. הקונים רכשו יותר כלי בית ורהיטים באינטרנט, על פי סיילספורס, שלדבריה ניתחה את פעילותם של יותר מ-1.5 מיליארד קונים ברחבי העולם.