וולוו תפסיק את השימוש בעור בכל הדגמים שלה עד 2030
וולוו תפסיק את השימוש בעור בכל הדגמים שלה עד 2030
החברה השבדית הודיעה כי עד שנת 2050 רבע מהחומר המשמש לייצור הרכבים שלה "יכלול חומרים ממוחזרים". עם זאת, החברה מסרה שתמשיך להציע ריפוד של תערובת צמר
חברת וולוו מתכננת להפסיק את השימוש בעור בכל הדגמים שהיא מייצרת עד שנת 2030, כך על פי דיווח ב-CNBC. זהו מהלך נוסף המשקף את האופן בו יצרניות הרכב מחפשות להפוך את רכביהן לסביבתיים יותר.
בהודעה שהתפרסמה היום (ה'), הודיעה החברה השבדית כי עד שנת 2050 היא מעוניינת להגיע למצב בו רבע מהחומר המשמש לייצור הרכבים שלה "יכלול חומרים ממוחזרים ומבוססי ביולוגיה".
אחד החומרים אותם בוחנת החברה נקרא נורדיקו (Nordico) שמורכב מטקסטיל המופק מחומרים ממוחזרים כמו בקבוקי פוליאתילן טרפתאלט (PET) ממשפחת הפוליאסטר, וכן "חומר מיערות בר-קיימא בשבדיה ובפינלנד ופקקים ממוחזרים מתעשיית היין".
למרות שהיא מתכוונת לגרוע את השימוש בעור מרכביה העתידיים, החברה מסרה כי "תמשיך להציע אפשרויות ריפוד של תערובת צמר מספקים המוסמכים לייצור אחראי".
מסטיוארט טמפלר, מנהל מחלקת הקיימות הגלובלית של וולוו מסר, כי "מציאת מוצרים וחומרים התומכים ברווחת בעלי החיים תהיה מאתגרת, אך זו לא סיבה להימנע מהנושא החשוב הזה".
בחודש מרץ הודיעה וולוו, שבסיסה בשוודיה אך היא בבעלותה של קבוצת ג'ילי אחזקות הסינית, כי עד שנת 2030 היא מתכננת להפוך לחברת מכוניות חשמליות בלבד.
"למכוניות עם מנוע בעירה פנימית אין עתיד לטווח ארוך", אמר אז הנריק גרין, מנהל הטכנולוגיה הראשי של וולוו. "אנחנו מחויבים בנחישות להפוך ליצרנית מכוניות חשמליות בלבד והמעבר אמור לקרות עד שנת 2030".
מספר יצרניות רכב כבר הכריזו בעבר על תוכניות להרכבת רכביהם מחומרים שאינם כוללים עור. בשנת 2019, חברת טסלה של אילון מאסק הודיעה כי חלקו הפנימי של דגם 3 שלה הוא "100% ללא עור".
דוגמאות נוספות כוללות את פורשה, מותג הנמצא בבעלות קבוצת פולקסווגן, המציע ללקוחות אופציה נטולת עור לחלק הפנימי של מכונית הספורט החשמלית שלה Tycan.
עם התגברות החששות לגבי השלכותיהן האקולוגיות של פעילויות כלכליות על הסביבה חברות ממגוון מגזרים בוחנות דרכים חדשות לארוז ולספק את מוצריהן במטרה לצמצם את טביעת הרגל האקולוגית שלהן.
ביוני, ענקית מוצרי הצריכה יוניליוור הודיעה כי אב טיפוס של מה שהיא הגדירה "בקבוק חומר אבקת כביסה על בסיס נייר" פותח עבור המותג שלה OMO ויוצג לשוק בברזיל בתחילת השנה הבאה.
מוקדם יותר החודש, חברת משלוחי המזון Just eat הודיעה על שיתוף פעולה עם חברת CLUBZER, המתמחה בשימוש באריזות הניתנות לשימוש חוזר בפיילוט המתוכנן להיערך בלונדון במשך שלושה חודשים.
בחודש פברואר 2020 הודיעה חברת Just eat על שיתוף פעולה עם חברת האריזה Notpla לפיתוח קופסת אוכל המרופדת באצות וניתנת למחזור במלואה.