האם איימי שומר היא האשמה במחסור בטמפונים בארצות הברית?
האם איימי שומר היא האשמה במחסור בטמפונים בארצות הברית?
בארצות הברית מדווחים על מחסור בטמפונים ומוצרי היגיינה נשית נוספים על רקע העיכובים בשרשראות האספקה וזינוק במחירים. בפרוקטר אנד גמבל, המחזיקה במותגי טמפקס ואולווייז, מסבירים שקמפיין פרסומי בכיכובה של הקומיקאית איימי שומר הוא גורם מרכזי בעלייה בביקוש
העיכובים בשרשראות האספקה והאינפלציה פגעו עד כה כמעט בכל המוצרים לצרכן, אך כעת נשות ארצות הברית צריכות להתמודד גם עם מחסור בטמפונים ומוצרי היגיינה נשית נוספים. רשתות קמעונאות ויצרנים הודו השבוע במחסור, ואישרו טענות שמופיעות במדיה החברתית כבר חודשים. הנושא צבר תשומת לב בארצות הברית השבוע לאחר פרסום מאמר במגזין "טיים" שקרא למחסור בטמפונים ופדים "המחסור שאף אחד לא מדבר עליו".
"לא ראיתי מוצרים מסוג זה בחנויות כבר חודשים", כתבה משתמשת ברדיט. "הזמנתי טמפונים באמזון, אבל המחיר הימם אותי". מחירי הטמפונים עלו משמעותית – בקרוב ל-10% לעומת שנה שעברה, על פי בלומברג - אך דובר של אמזון הכחיש טענות להעלאות מחירים בשל המצב, ואמר שמדיניות החברה "עוזרת להבטיח שהמוכרים מתמחרים את המוצרים שלהם בצורה תחרותית", ושהחברה מפקחת באופן אקטיבי על המחירים ומסירה מהפלטפורמה שלה כאלה שמפרים את מדיניות התמחור שלה.
המחסור נגרם כנראה מאילוצי שרשראות אספקה של חומרים כמו כותנה ופלסטיק, שמשמשים גם במוצרי הגיינה, שהביקוש להם גבוה מאז תחילת המגפה. המלחמה באוקראינה פגעה עוד יותר בשרשראות האספקה כיוון שרוסיה ואוקראינה הן יצואניות גדולות של חומרי דישון, הנחוצים לגידול כותנה. בנוסף לכך הבצורת בטקסס החמירה עוד יותר את המצב.
מחסור בחומרי גלם שיוצר צווארי בקבוק אינו ייחודי למוצרי היגיינה נשית, אך בדומה למחסור במזון לתינוקות בארצות הברית, קיים ביקוש בלתי פוסק עבורם, ולא ניתן להחליפם בקלות. "שינוע חומרי גלם למקומות שבהם הם נחוצים ממשיך להיות יקר ומאוד לא יציב", אמר אנדרה שולטן, סמנכ"ל הכספים של פרוקטר אנד גמבל, המחזיקה במותגי טמפקס ואולווייז. לפי החברה, אחת הסיבות העיקריות לעלייה בביקוש היא קמפיין פרסומי שבו מופיעה הקומיקאית איימי שומר. מאז השקת הפרסומת ביולי 2020, "המכירות הקמעונאיות נסקו לשחקים", נמסר מהחברה.