בעקבות התקפות החות'ים: H&M דוחה השקת קמפיינים
בעקבות התקפות החות'ים: H&M דוחה השקת קמפיינים
ענקית האופנה סובלת מעיכובים במשלוחים - ונאלצת לדחות חלק מההשקות שתוכננו לאביב ולקיץ; לדברי המנכ"ל, החברה האיצה תוכניות להעברת הייצור קרוב יותר לאירופה
רשת האופנה השבדית H&M הודיעה כי נאלצה לדחות את ההשקה של חלק מהקמפיינים שלה לקולקציית אביב/קיץ בשל העיכובים שנגרמו בעקבות התקפות החות'ים בים האדום, כך לפי דיווח בסוכנות רויטרס.
"ביצענו כמה התאמות לטווח הקצר בנוגע לתאריכי ההתחלה ומועדי ההשקות של הקמפיינים", הודה המנכ"ל דניאל ארבר. עם זאת, הוא הדגיש כי ההשפעה מבחינת המלאי הזמין ללקוחות היא מינימלית. הוא הוסיף כי אורך העיכוב ישתנה ממדינה למדינה, אך בחלק מהשווקים יימשך עד שבועיים.
העיכובים במשלוחים נובעים מהתקפות החות'ים בים האדום, שהחלו בנובמבר בתגובה למלחמה בעזה. ההתקפות הללו גרמו לחברות ספנות רבות להימנע מהנתיב ולהעדיף במקום נתיב חלופי ארוך יותר סביב כף התקווה הטובה. בעקבות זאת, התייקרו העלויות ונגרמו עיכובים בהגעת משלוחים לאירופה.
ב- H&M התייחסו למצב בים האדום ביום רביעי בעת פרסום הדוחות לרבעון הראשון. בחברה ציינו כי הם עוקבים אחרי ההתפתחויות ופועלים למזער את ההשפעה על זמינות המוצרים, עלויות השילוח ורמות המלאי. בריאיון לרויטרס אמר ארבר כי ננקטו צעדים להגבלת השיבושים, בהם בקשה מהספקים לספק את המוצרים מוקדם מהרגיל, והאצת תוכניות להעביר את הייצור קרוב יותר לאירופה.
החברה דיווחה על רווח תפעולי של 2.08 מיליארד קרונה (196 מיליון דולר) עבור הרבעון, עלייה מ-725 מיליון קרונה ברבעון המקביל אשתקד. עוד דיווחה החברה כי בכוונתה לשפץ השנה 250 חנויות, ולפתוח 100 חנויות חדשות, בעיקר בשווקים בעלי פוטנציאל צמיחה. עם זאת, ייסגרו 160 חנויות בשווקים מבוססים. "אנחנו מתמקדים בקהל לקוחות של נשים צעירות", הוסיף ארבר, שנכנס לתפקיד לפני חודשיים. לדבריו, נשים בשנות ה-20 וה-30 לחייהן "חשובות ביותר" לחברה.