סגור
בנק אנגליה הבנק המרכזי של אנגליה
הבנק המרכזי של אנגליה (צילום: HOLLIE ADAMS / Reuters)

לראשונה זה 4 שנים: הריבית באנגליה ירדה - תעמוד כעת על 5%

הפעם האחרונה שבה הבנק המרכזי של אנגליה הוריד את הריבית הייתה במרץ 2020, תחילת משבר הקורונה. הורדת הריבית ב-0.25% התאפשרה בזכות הירידה באינפלציה, שהגיעה ליעדה - 2%

הבנק המרכזי של אנגליה הוריד את הריבית, לראשונה זה ארבע שנים. בבנק הודיעו על הורדת הריבית ב-0.25% משיעור של 5.25% ל-5%, זאת על רקע הירידה באינפלציה במאי ליעד של 2%. האינפלציה נותרה ללא שינוי על שיעור זה גם ביוני. שיעור ריבית של 5.25% היה הגבוה ביותר זה 16 שנה.
זוהי הפעם הראשונה שבה בבנק המרכזי מורידים את הריבית מאז מרץ 2020, בתחילת משבר הקורונה. בכך מצטרפת בריטניה גם לאיחוד האירופי שכבר ביצע צעד דומה ביוני, לראשונה זה 5 שנים. לעומת זאת, הבנק הפדרלי בארה"ב שמר אתמול (ד') את הריבית ללא שינוי, אך גוברות ההערכות להורדה בספטמבר.
הפאונד ירד לשפל של ארבעה שבועות מול הדולר לאחר ההודעה על הורדת הריבית. המטבע נפל לרמה של 1.276 דולר מיד לאחר ההכרזה.
שרת האוצר החדשה רייצ'ל ריבס בירכה על ההחלטה, ומסרה כי היא תעזור לממשלה החדשה בראשות הלייבור לממש את היעד שלה להוביל את הכלכלה לצמיחה. "החדשות על הורדת הריבית יתקבלו בברכה, אך מיליוני משפחות עדיין מתמודדות עם שיעורי משכנתאות גבוהים לאחר תקציב הממשלה הקודמת. זו הסיבה מדוע הממשלה הזו נאלצת לקבל את ההחלטות הקשות לתיקון היסודות של הכלכלה שלנו".