"שיאכלו קורנפלקס": העצה של מנכ"ל קלוגס שהרתיחה את האמריקאים
"שיאכלו קורנפלקס": העצה של מנכ"ל קלוגס שהרתיחה את האמריקאים
מנכ"ל יצרנית הדגנים גארי פילניק המליץ למשפחות עניות לאכול דגני בוקר גם בארוחת הערב כדי לחסוך, והקים עליו את הרשת
"שיאכלו קורנפלקס" היא כנראה העצה של מנכ"ל Kellanova (קלוגס בעבר), גארי פילניק, לקונים המרוששים שנאלצים להוציא חלק הולך וגדל מהכנסתם על מזון – יותר מב-30 השנים האחרונות.
בריאיון שנתן ל-CNBC בשבוע שעבר אמר פילניק שהחברה מפרסמת את מוצריה כארוחת ערב לצרכנים שמחפשים אפשרויות הזנה זולות יותר. "תנו לבשר העוף ערב חופשי" היא הכותרת של מסע הפרסום. קלוגס מחזיקה במותגי דגנים כמו פרוסטד פלייקס, פרוטי לופס, קורן פלייקס, רייזין בראן ואחרים.
"קטגוריית דגני הבוקר תמיד הייתה זולה יחסית, והיא נוטה להיות אפשרות מצוינת כשהלקוחות נמצאים תחת לחץ. אם אתם חושבים על העלות של דגני בוקר לכל המשפחה לעומת מה שהייתם אוכלים אחרת, הראשונים זולים בהרבה", הוא אמר.
אך העצה שלו לא שימחה במיוחד את אותם הצרכנים המתוסכלים מכך שהם מוציאים 26% יותר על מצרכי מזון לעומת 2020. המראיין של CNBC, קארל קווינטנילה, שאל את פילניק אם עצתו לצרכנים המותשים לאכול דגני בוקר לארוחת ערב עלולה "להתקבל בצורה הלא נכונה", אך פילניק אמר שאינו חושב כך. "היא למעשה מתקבלת בצורה מצוינת כרגע", הוא אמר. "דגני בוקר לארוחת ערב בטח כבר הפכו לטרנד, ואנחנו יכולים לצפות שהוא יימשך ככל שהצרכנים נמצאים תחת לחץ".
מחירי המזון והמסעדות נסקו מאז תחילת מגפת הקורונה. ב-2022 הצרכן הממוצע בארה"ב הוציא 11.3% מהכנסתו הנקייה על מזון, הרמה הגבוהה ביותר מאז 1991, כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל בשבוע שעבר. יצרניות המזון העלו מחירים מאז תחילת המגפה כדי לכסות את עלויות העבודה, המרכיבים והשינוע המאמירות – וגם סתם בגלל שהן יכלו לעשות זאת. מחירי דגני הבוקר עלו גם הם, ב-28% מאז ינואר 2020, כך על פי לשכת הסטטיסטיקה האמריקאית. בשנה הפיסקלית האחרונה העלתה קלוגס את המחיר הממוצע של מוצריה ב-12%.
למרות ביטחונו העצמי של פילניק, דבריו הביאו לתגובה חריפה במדיה החברתית. כמה צרכנים תקפו את הדברים, שהגיעו ממנכ"ל שהרוויח בשנה שעברה 4 מיליון דולר, וכן ציינו שקופסת דגני בוקר עולה כיום יותר מ-7 דולר, ושדגני בוקר אינם תחליף ראוי לארוחת ערב.