סגור
שחקן הפוטבול לשעבר טראוויס האריס, שנשלח למאסר, בעת ששיחק בפלורידה גייטור
שחקן הפוטבול לשעבר טראוויס האריס, שנשלח למאסר, בעת ששיחק בפלורידה גייטור (צילום: רויטרס)

מחופשות יוקרה ועד רולקס: עלייתו ונפילתו של כוכב הפוטבול שגנב מיליון דולר

טראוויס האריס, כוכב פוטבול לשעבר ב-NFL, נשלח ל-16 חודשי מאסר, לאחר שקיבל במרמה כמעט מיליון דולר מכספי סיוע לנפגעי קורונה. הכסף שימש את האריס למימון אורח חיים ראוותני, אך הוא לא הסתפק בכך והעלה לרשת תמונות שלו מחזיק חבילות שטרות והוסיף תגיות כמו "עשיר לנצח" ו"טראוויס האל המיליונר"

כוכב הפוטבול טראוויס האריס, שכיכב בליגת ה-NFL, נשלח למאסר אתמול (ה') לאחר שהודה והורשע בכך שגנב כמעט מיליון דולר מכספי סיוע לקורונה. כך על פי דיווח באתר "מארקט-ווטש".
ההתחלה היתה אופטימית: האריס היה כוכב פוטבול מקומי בתיכון, המשיך לשחק במכללת פלורידה גייטורס, ולאחר מכן שיחק במספר קבוצות בליגת ה-NFL. לאחר שסיים את הקריירה המקצוענית שלו, הוא חזר לפרבר של אטלנטה ופתח שורה של מסעדות ומועדונים.
אולם, כאשר העסקים נקלעו לקשיים והכסף החל לאזול, האריס בן ה-43 לא הצליח להסתגל לאורח חיים צנוע יותר, לפי כתב האישום שהוגש נגדו. הקושי הזה הוביל אותו לגנוב כמעט מיליון דולר מכספי הסיוע למשבר הקורונה כדי לשמר את סגנון חייו.
"נראה כי הנאשם נתן לחמדנות ולגאווה האישית שלו להשתלט על המצפן המוסרי שלו", כתבו התובעים לבית המשפט. "הוא פנה להונאה כדי לשמר את תדמית ההצלחה הכלכלית שהייתה כה חשובה לו".
אתמול (ה') נידון האריס באטלנטה ל-16 חודשי מאסר לאחר שהודה בהונאה. כמו כן, הוא נדרש להחזיר יותר מ-997 אלף דולר שהודה כי גנב מתוכנית של הממשל הפדרלי.
"האריס זייף בקשת הלוואה כדי להשיג מענקים לעסק שלו, ואז השתמש בהם בבוטות למימון אורח חיים ראוותני", אמר ריאן ביוקנן, התובע הפדרלי של מחוז צפון ג'ורג'יה. "האריס נדרש כעת לתת את הדין על מעשיו".
לפי מסמכי בית המשפט, האריס - שהיה לו קריירה קצרה בטנסי טיטאנס ומיאמי דולפינס ושיחק בליגה האירופית של ה-NFL - התמודד עם קשיים בכמה מעסקיו כשפרצה מגפת הקורונה. ביוני 2020, הוא הגיש בקשה לקבלת מענק עבור אחת מהחברות שלו שעסקה בהשכרת מכוניות יוקרה.
בבקשה הוא טען כי יש לו 104 עובדים המקבלים משכורות שנתיות של כמעט 4.5 מיליון דולר, וכי הוא זקוק לכמעט מיליון דולר כדי לשמור על כולם מועסקים. ההלוואה אושרה במהירות, אך הכל התברר כשקר: להאריס לא היו עובדים מלבדו.
התובעים טוענים כי לאחר שהאריס קיבל את הכסף, הוא יצא מיד למסע קניות ורכש שעוני רולקס ושעונים יקרים אחרים, יצא לחופשות יוקרה בלאס וגאס ומיאמי, והשקיע את הכסף במיזמים עסקיים אחרים.
בעמודי המדיה החברתית שלו - שם כינה את עצמו "טרוויס איזי" ותיאר את עצמו כיזם - האריס פרסם תמונות של עצמו מחזיק חבילות של שטרות כסף והתהדר בתכשיטיו היקרים. מתחת לתמונות הוסיף תגיות כמו "נשוי לכסף", "#טרוויס-האל-המיליונר", "#חסין-מפני-מיתון" ו-"#עשיר-לנצח".
תוך שישה חודשים, כל הכסף נעלם. התובעים טוענים כי האריס ניסה להגיש עוד 11 בקשות לקבלת מענקים והלוואות חירום לנזקי אסון, אך כולן נדחו.
בבקשה להקלה בעונשו שהגיש עורך דינו של האריס לבית המשפט הוא הודה כי ללקוחו היו בעיות של תלות באלכוהול וסמים, וכי התקשה להשלים עם אורח חיים רגיל כשמצבו הכלכלי הידרדר.
"גאוותו של הנאשם גרמה לו להרגיש מבויש בשל חוסר יכולתו להמשיך להיות הדמות הגדולה מהחיים שהפך להיות באטלנטה, והוא התקשה עם הרעיון שהוא כבר לא האדם שהקהילה שלו האמינה שהוא", נכתב בבקשה.