סגור
סינף 7Eleven סבן אילבן
סניף של סבן אילבן (צילום: שאולי לנדנר)

בכירי Couche-Tard טסו ליפן כדי לקדם את רכישת סבן אילבן - אך קיבלו כתף קרה

בכירי החברה האם היפנית של רשת חנויות הנוחות מסרבים להיפגש עם עמיתיהם הקנדים, שהעלו מוקדם יותר החודש את הצעת הרכש שלהם ל-47 מיליארד דולר; מנכ"ל Couche-Tard: "אין בכוונתנו 'להצניח' מנהלים קנדים ביפן"

Alimentation Couche-Tard הקנדית (ACT) לא מוותרת על סבן אילבן: בכירים בחברה הקנדית נמצאים ביפן, בניסיון לשכנע את מנהלי Seven & I Holdings, החברה האם של רשת חנויות הנוחות, לקבל את הצעת הרכש המשופרת בהיקף 47 מיליארד דולר. כך לפי דיווחים בחו"ל. עם זאת עד כה בקבוצה היפנית מסרבים בינתיים להיפגש עם נציגי החברה הקנדית.
Seven & I Holdings דחתה בחודש שעבר הצעת רכישה של 40 מיליארד דולר – שהייתה יכולה להפוך לרכישה היקרה ביותר בהיסטוריה של חברה יפנית. הצד הקנדי העלה מאז את ההצעה בכ-20%.
"הזמנו את הנהלת Seven & I Holdings, ניסינו לארגן פגישה, וזה לא הסתדר. אבל זה יסתדר בסופו של דבר", אמר יו"ר ומייסד ACT, אלאן בושארד, לבלומברג. "אנחנו רוצים להבין טוב יותר את התרבות היפנית, ואת החששות שלהם מהעסקה".
בושארד אמר גם לעיתון הניקיי דיילי שביקש לפגוש את נשיא החברה היפנית, ריואיצ'י איסאקה, אך נתקל בסירוב. "פייננשל טיימס" דיווח כי שני הצדדים דנים בתנאים תחתם פגישה זו יכולה להתרחש.
סבן אילבן היא רשת חנויות הנוחות הגדולה בעולם עם יותר מ-85 אלף סניפים, רבע מהם ביפן. בושארד אמר כי ליפנים אין ממה לחשוש: "נשאיר את מנהלי החברה כאן, ונהיה חזקים יחד. אין בכוונתנו 'להצניח' מנהלים קנדים ביפן".
מנכ"ל ACT, אלכס מילר, אמר לעיתון כי החברה שלו מעוניינת לרכוש את כל Seven & I, לאחר שהחברה היפנית הודיעה בשבוע שעבר שהיא מפרידה בין עסקי הליבה שלה לעסקיה הנלווים.
בראיין האנאש, מנכ"ל ACT לשעבר ויועץ שלה בהווה, אמר ל"פייננשל טיימס": "ההצעה שלנו מספקת ודאות וכסף מזומן. בשנים האחרונות Seven & I פעלה באופן שאינו מספק לה ערך".
בעלת מיעוט המניות ב-Seven & I, ארטיסן פרטנרס, קראה השבוע לחברה לקבל את הצעת ACT, בעוד היפנים אמרו שהם בוחנים את ההצעה.