גם יוניליוור מתלוננת: המלחמה במזה"ת פגעה בעסקינו באינדונזיה
גם יוניליוור מתלוננת: המלחמה במזה"ת פגעה בעסקינו באינדונזיה
לפי החברה, מכירותיה במדינה המוסלמית הגדולה בעולם ירדו ב-15% במהלך הרבעון שעבר; הסיבה: חרם צרכנים על חברות מערביות בשל מה שנתפס על ידם כתמיכה בישראל במלחמתה בעזה; בכך היא מצטרפת למקדונלד'ס וסטארבקס שהתלוננו על פגיעה בעסקיהן במדינות מוסלמיות על רקע דומה
יוניליוור מצטרפת לרשימת החברות שמדווחות על רבעון רביעי קשה בעקבות חרמות נגדה בשל המלחמה במזרח התיכון.
לפי כתבה ב-CNN, החברה המייצרת מוצרים כמו ווזלין, סבוני דאב, דאודורנט רקסונה ועוד מסרה שמכירותיה ירדו ב-15% באינדונזיה, המדינה המוסלמית הגדולה בעולם, בשלושת החודשים האחרונים של השנה שעברה. לדבריה, הן הושפעו מכך ש"צרכנים נמנעו מלקנות מותגים של חברות רב לאומיות, בתגובה למצב הגיאופוליטי במזרח התיכון".
הצרכנים במדינות מוסלמיות בעיקרן, כמו אינדונזיה, בה חיים יותר מ-200 מיליון מוסלמים, החרימו מוצרים של חברות מערביות בשל מה שהם תופסים כתמיכה במלחמה של ישראל בעזה. "באינדונזיה ראינו ירידה דו ספרתית ברבעון הרביעי לאחר שמוצרים של כמה חברות רב לאומיות הושפעו מקמפיינים ממוקדים גיאופוליטית שהופנו לצרכנים", כך אמר מנכ"ל יוניליוור, היין שומכר.
חברות נוספות שחררו לאחרונה הצהרות דומות לגבי חרמות במדינות זרות. ביום שני מסרה מקדונלד'ס שהיא רואה "פגיעה עסקית משמעותית" בעסקיה מזרח התיכון עקב המלחמה. קבוצת Yum! Brands, שמחזיקה במותגים כמו KFC ופיצה האט, אמרה שמכירות רשתותיה "הושפעו מהקונפליקט במזרח התיכון ברמות שונות", מה שפגם בצמיחת המכירות במספר מדינות. גם סטארבאקס מסרה לאחרונה שרווחיה היו נמוכים יותר בשל סיבות דומות.