לואי ויטון ודיור זינקו בימי הקורונה: תאגיד היוקרה הצרפתי צופה המשך עלייה בביקוש
לואי ויטון ודיור זינקו בימי הקורונה: תאגיד היוקרה הצרפתי צופה המשך עלייה בביקוש
בחברת LVMH, שדיווחה על עלייה של 44% בהכנסות בשנה שעברה ל-64 מיליארד יורו, צופים כי המגמה תימשך. כל החטיבות דיווחו על עלייה דו-ספרתית ברבעון הרביעי - כשהמותגים דיור ולואי ויטון הם המובילים במכירות
בענקית מוצרי היוקרה LVMH מעריכים כי הביקוש לבגדים, לתיקים ולתכשיטים של המותגים שהיא מציעה ימשיך לעלות גם ב-2022, זאת לאחר הביצועים הטובים שנרשמו ברבעון הרביעי של 2021. כך עולה מדיווח בסוכנות הידיעות רויטרס.
מהדו"ח הרבעוני של התאגיד הצרפתי, שבבעלותו קשת רחבה של מתוגים - מהקוניאק הנסי ועד רשת האיפור ספורה ובתי האופנה לואי ויטון ודיור, עולה כי המכירות טיפסו ל-20.04 מיליארד יורו (22.34 מיליארד דולר), כשדיור ולואי ויטון הם המותגים הנמכרים ביותר של החברה. לשנת 2021 כולה דיווחה החברה על עלייה של 44% בהכנסות ל-64.2 מיליארד יורו (70.65 מיליארד דולר).
בחטיבת האופנה ומוצרי העור – שהיא הגדולה ביותר של החברה – נרשמה ברבעון הרביעי עלייה של 28% במכירות, גבוה מתחזיות האנליסטים, שציפו לעלייה של 16%. עוד נמסר כי ההכנסות בחטיבה בשלושת החודשים האחרונים של השנה שעברה היו גבוהות ב-51% לעומת התקופה המקבילה ב-2019, לפני מגפת הקורונה.
כל החטיבות העסקיות דיווחו על עלייה דו-ספרתית במכירות ברבעון הרביעי. בחטיבת ההפצה המתמחה, הכוללת את רשת ספורה, דיווחו על שיעור העלייה הגבוה ביותר של 30%, על רקע חזרתם של הלקוחות לחנויות לקניות חג המולד.
בחברה ציינו את אסיה ואת ארה"ב כשווקים המובילים שלהם מבחינת מכירות. ארה"ב היתה אחראית ל-26% מכלל מכירות הקבוצה ב-2021, נתון שלפי חלק מההערכות אף יגדל השנה, בשל רכישת רשת התכשיטים טיפאני. "החשיפה הגדולה יותר בשוק האמריקאי הודות ללואי ויטון וספורה, הצמיחה החדה בדיור וכעת השילוב של טיפאני, מהווים לדעתנו נקודות זכות", כתבו האנליסטים של HSBC.
הבעלים של LVMH, המיליארדר הצרפתי ברנר ארנו, ציין כי התנופה במכירות נמשכת גם בינואר, והוסיף עוד כי בחברה עשויים להעלות מחירים, כדי לשמור על שולי הרווח לנוכח שיעורי האינפלציה הנוכחיים.
ארנו התייחס גם לטיפאני, שהמכירה שלה הושלמה לפני שנה. לדבריו, הרשת דיווחה על מכירות ורווחי שיא בשנה שעברה, וזאת על אף שחנות הדגל בניו יורק היתה סגורה למשך מרבית השנה, בעקבות שיפוצים. היא מתוכננת להיפתח מחדש בהמשך השנה הנוכחית.
בשייחה עם אנליסטים לאחר פרסום התוצאות התייחס ארנו גם למטאוורס, והודה כי אף שזו עשויה להתגלות כהזדמנות עסקית יש לנקוט משנה זהירות ו"עלינו להיזהר מבועות". בכל מקרה, ארנו הדגיש כי בשלב זה ב-LVMH מעדיפים להתמקד במציאות ולא בעולם הווירטואלי. "בשלב זה אנחנו נמצאים מאוד בעולם הממשי, ומוכרים מוצרים ממשיים", הדגיש והתייחס למיזמים של חברות אחרות, כמו נייקי וברברי, שמוכרים NFT. "איננו מעוניינים במכירת סניקרס וירטואליים ב-10 יורו".
ארנו המשיך והזהיר מהיווצרות של בועות, כפי שקרה בתחילת עידן האינטרנט. לסיכום, הוא הודה שהמטווארס "מעורר מחשבה", וייתכן שיש לו עתיד בקרב מותגים מסוימים. "יהיה מעניין לראות כיצד זה מייצר רווח", אמר.
לעומת זאת, ארנו הסביר כי החברה שלו מוכרת "תשוקה ותרבות" ,ולא רק מוצרים פיסיים כמו שעונים או שמלות. כך, למשל, ציין את החידוש של ביונסה לשיר Moon River כחלק מהקמפיין הפרסומי של טיפאני כאירוע תרבותי. "זו לא רק חברת אופנה, זו חברה היוצרת תרבות שמגיעה לבסיס לקוחות חשוב של דור ה-Z", אמר. "זה מותג תרבותי עם קהל עולמי".