סגור
אלון מאסק X 24.7.23
אלון מאסק, בעל השליטה ב-X (Photo: Alain Jocard/ AFP)

ניו יורק טיימס: המפרסמים נטשו - וההכנסות של X נחתכו ב-53%

על פי הדיווח, המסתמך על מסמכים פנימיים של X, כי ההכנסות של הרשת החברתית X ברבעון השני הסתכמו ב-114 מיליון דולר. מדובר בירידה של 53% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה וירידה של 25% לעומת הרבעון הראשון של 2024

הכנסות X (לשעבר טוויטר) בארה"ב ברבעון השני של 2024 הסתכמו ב-114 מיליון דולר, ירידה של 53% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה וירידה של 25% לעומת הרבעון הראשון של 2024 – כך מדווח הניו יורק טיימס על סמך מסמכים פנימיים של החברה.
לפי הדיווח, ברבעון הנוכחי מתעדת החברה להגיע להכנסות של 190 מיליון דולר בארה"ב, הודות לעלייה בפרסום כתוצאה מהאולימפיאדה ומערכת הבחירות, אך נתון זה עדיין ייצג ירידה של 25% לעומת הרבעון השלישי של 2023.
הירידה בהכנסות היא תוצאה של בריחה מאסיבית של מפרסמים מ-X, בתגובה למדיניות התוכן המתירנית שמובילה הפלטפורמה תחת בעל השליטה אלון מאסק ולהתבטאויות בעייתיות של מאסק, חלקן בעלות ניחות אנטישמי מובהק. ביוני, בכירים בחברה אמרו לעובדים ש-65% מהמפרסמים שעזבו את הפלפטורמה חזרו אליה מאז ינואר. ואולם, הנתונים שמפרסם הניו יורק טיימס מעלים שגם אם טענה זו נכונה, הם מוציאים סכומים נמוכים בהרבה מבעבר.
הדיווח בניו יורק טיימס מתמקד ברובו במנכ"לית X, לינדה יאקרינו, ובמערכת היחסים שלה עם מאסק. לפי הדיווח, יאקרינו נאלצת לא פעם להתמודד עם פעולות של מאסק שמערערים ומשבשבים מהלכים שהיא מנסה לקדם. למשל, ב-18 בנובמבר, פנתה יאקרינו למפרסמים בבקשה שיחזרו ל-X. זמן קצר לאחר מכן, במהלך דברים שאמר בוועידה, מאסק קילל מפרסמים ואמר להם שהם יכולים לקחת את העסקים שלהם למקום אחר.
בעקבות מקרה זה ומקרים דומים, חברים ועמיתים לשעבר של יאקרינו התחננו בפניה שתתפטר מ-X. "מבחינת לינדה, פרישה שווה לכישלון, ולינדה לא יכולה להרשות לעצמה להיכשל", אמר לניו יורק טיימס לו פסקליס, בכיר בתעשיית הפרסום וחבר ותיק של יאקרינו שביקר בפומבי את החלטתה להצטרף ל-X. "היא מבזבזת את המוניטין הזוהר שלה כסמנכ"לית ההתנצלויות של מאסק".