סגור
סרט אלמנטלי דיסני פיקסאר
הסרט אלמנטלי של פיקסאר. הפתיחה הגרועה מאז ומעולם (צילום: Disney / Pixar)

איבדה את הקסם: אלמנטלי של פיקסאר נכשל בקופות

הסרט רשם את הפתיחה הגרועה ביותר ב-28 שנות קיומם של אולפני האנימציה, שמתמודדים גם עם סבב פיטורים. הוא מצטרף ל"שנות אור" שגם נכשל ומוסיף לכאב הראש של מנכ"ל דיסני החוזר בוב איגר. "משהו בפיקסאר פשוט לא עובד", סיכם אנליסט

אלמנטלי, הסרט החדש של אולפני פיקסאר, מאכזב בקופות ורשם את הפתיחה הגרועה ביותר ב-28 שנות קיומו של האולפן. התוצאות מגבירות את החשש שאולפני האנימציה, שבבעלות דיסני ואחראיים ללהיטים כמו "צעצוע של סיפור", איבדו את מגע הקסם שלו.
הסרט הכניס בסוף השבוע 30 מיליון דולר בקופות בצפון אמריקה, מתחת לציפיות שהיו נמוכות גם כך. הנתון גם יקשה על הסרט להחזיר את ההשקעה בו המוערכת ב-200 מיליון דולר.
זה הסרט השני ברציפות של פיקסאר המאכזב בקופות. קדם לו "שנות אור", שיצא בשנה שעברה והכניס 227 מיליון דולר. לשם השוואה, הכנסות הסרט צעצוע של סיפור מ-2019 עמדו על מיליארד דולר.
"אנשים שופטים את פיקסאר לפי סטנדרט גבוה מאוד בגלל כל השנים הרבות שהיה להם רקורד מושלם, שהיה כנראה היציב ביותר בתעשיית הקולנוע", אמר לפייננשל טיימס פול דרגאראבדיאן, אנליסט מדיה בכיר בקומסקור. "אך בשנים האחרונות פיקסאר משיגה תוצאות מעורבות".
הביצועים הללו של אלמנטלי מהווים כאב ראש נוסף למנכ"ל דיסני בוב איגר, ששב לתפקיד רק בנובמבר האחרון. "משהו בפיקסאר פשוט לא עובד", הוסיף האנליסט ריץ' גרנפילד מלייטשד פרטנרס. "הבעיה בעסקי הסרטים היא שאין פתרון מהיר".
בסוף השבוע האחרון עלה לאקרנים גם סרט גיבורי העל הפלאש, שאמנם סיים במקום הראשון בקופות, אך גם ההכנסות שלו פספסו את התחזיות – 55 מיליון דולר לעומת ציפיות להכנסות של 65-70 מיליון דולר. עלות הפקת הסרט עמדה על 200 מיליון דולר והוא חלק מעולם גיבורי העל של DC שבבעלות וורנר. החטיבה, שמתחרה ישירות בסרטי מארוול המצליחים של דיסני, עברה שינויים בשנה האחרונה כולל מינויים של ג'יימס גאן ופיטר ספקן לעמוד בראשה. הם הכריזו בדצמבר על הקפאת העבודה על הסרט השלישי בסדרת וונדר וומן בכיכובה של גל גדות.
הפתיחה הלא מוצלחת של אלמנטלי מגיעה בעוד בפיקסאר מתמודדים גם עם פיטורים של 75 עובדים, עליהם הוכרז בחודש שעבר, הכוללים גם את אנגוס מקליין, הבמאי של באז שנות אור. בדיסני גם מפעילים לחץ על האולפנים להתרחב להפקות לטלוויזיה, וזאת על מנת לספק תכנים לשירות הסטרימינג דיסני פלוס. "ככל שהנפח גדל כך האיכות יורדת", סיכם בפני הניו יורק טיימס טרי פרס, בכיר לשעבר בדיסני ובדרימוורקס.