סגור
הונג קונג חיי לילה
חיי לילה בהונג קונג. מקווים שהתיירים יחזרו (צילום: Hong Kong Tourism Board)

כדי להחזיר את התיירים שנעלמו בקורונה: הונג קונג תוריד את המס על אלכוהול

לפי דיווח בבלומברג, בחודש הבא יכריז המושל ג'ון לי על תוכנית מדרגות להורדת מס - ככל שמחיר המשקה יעלה. כיום גובה הונג קונג מס של 100% על משקאות עם יותר מ-30% אלכוהול, משיעורי המס הגבוהים בעולם

בהונג קונג מתכננים להוריד את המס על אלכוהול, וזאת כדי להחזיר לעיר את מעמדה כבעלת סצנת חיי לילה שוקקת - מעמד שנפגע מאז הקורונה, כך לפי דיווח בבלומברג.
ההכרזה הרשמית על המס המופחת צפויה בחודש הבא, אז יחשוף המושל ג'ון לי פרטים נוספים על המדיניות הכללית. בעיר מקווים כי הוזלת מחירי האלכוהול תעזור להחזיר את התיירים. כיום גובה הונג קונג מס של 100% על משקאות עם יותר מ-30% אלכוהול, משיעורי המס הגבוהים בעולם. לפי הדיווח, הממשלה המקומית שוקלת שיטה של מדרגות מס שבה שיעור המס יקטן ככל שהמחיר עולה. המהלך אמור להוביל לעלייה בהוצאות על משקאות אלכוהול איכותיים ובכך למשוך תיירים ולקוחות אמידים יותר, וכן לעזור להעלות את המכירות במסעדות ופאבים.
בהונג קונג עוד לא התאוששו לגמרי מימי המגפה. כך, המכירות הקמעונאיות נפלו ביולי ב-12% לעומת השנה שעברה, והן נמוכות ב-25% לעומת הרמות שנרשמו ב-2018, כלומר לפני ההפגנות נגד המשטר והקורונה, שפגעו בכלכלה. הפאבים נפגעו בצורה קשה במיוחד והמכירות שלהם נמוכות בקרוב ל-30%. העיר מעוניינת לחזור ולהיות גם יעד קניות לתיירים, אך מתמודדת בתחום זה מול תחרות קשה מצד ערים גדולות בסין, סינגפור ויפן שנהנית מתנופת תיירותית הודות לחולשה של הין.
לפי נתונים שאספו בברית המשקאות האלכוהוליים העולמית (World Spirits Alliance), המסחר במשקאות תרם 730 מיליארד דולר לכלכלה העולמית ב-2022, כולל 390 מיליון דולר בהכנסות ממסים. עם זאת, בהונג קונג המס על האלכוהול מייצג רק חלק קטן מכלל ההכנסות ממסים – פחות מ-6%.