סגור
אוניברסיטת MIT בוסטון
אוניברסיטת MIT בוסטון. נהנית מניקוד מושלם של 100 (צילום: MIT)

השנה ה-13 ברציפות: אוניברסיטת MIT שוב נבחרה לטובה בעולם - ואיפה תל אביב?

המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס בארה"ב הגיע למקום הראשון בדירוג השנתי של QS, בו השתתפו  יותר מ-1,500 אוניברסיטאות מ-106 מדינות. יותר ממחצית האוניברסיטאות הבריטיות ירדו בדירוג לעומת אשתקד; אוניברסיטת תל אביב מדורגת במקום ה-209

אוניברסיטת MIT (המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס) בארה"ב נבחרה לטובה בעולם, זו השנה ה-13 ברציפות, כך על פי הדירוג השנתי של QS. יותר מ-1,500 אוניברסיטאות מ-106 מדינות השתתפו השנה בדירוג שעורכת חברת ניתוח נתוני ההשכלה הגבוהה Quacquarelli Symonds.
לארה"ב יש את מספר הנציגות הגדול ביותר – 197, ביניהן 5 בעשירייה הראשונה – ואחריה בריטניה עם 90 אוניברסיטאות בדירוג, כולל אימפריאל קולג' לונדון במקום השני, וסין עם 71 מוסדות. עם זאת, יותר ממחצית האוניברסיטאות הבריטיות ירדו השנה בדירוג לעומת השנה שעברה.
האוניברסיטאות דורגו בהתבסס על 9 קריטריונים, ביניהם מוניטין אקדמי, יחס סטודנטים – מרצים, יחס המרצים הבינלאומיים, תעסוקה אחרי התואר וקיימות.
אוניברסיטת תל אביב היא האוניברסיטה המובילה בישראל ומדורגת במקום ה-209 עם ציון כולל של 45.2 (לשם השוואה, MIT במקום הראשון נהנית מניקוד מושלם של 100). האוניברסיטה עלתה שישה מקומות מהשנה שעברה. האוניברסיטה העברית דורגה במקום 281 עם ציון כולל של 37.9. אולם, האוניברסיטה הירושלמית נמצאת במגמת ירידה בדירוג מאז 2018, אז דורגה במקום 145. הטכניון במקום 416, ואוניברסיטת חיפה דורגה בטווח של 671-680.
אוניברסיטת אוקספורד הבריטית שמרה על מקומה מהשנה שעברה ודורגה שלישית, אחרי MIT ואיפריאל קולג' לונדון. אוניברסיטת הרווארד, שכיכבה השנה בכותרות בעיקר לא בנושאים אקדמיים, דורגה רביעית ואחריה קיימברידג' הבריטית, שירדה מהמקום השני בשנה שעברה. שאר העשירייה הראשונה כוללת את אוניברסיטת סטנפורד (6), המכון הטכנולוגי של ציריך (7), האוניברסיטה הלאומית של סינגפור (8), UCL (9) והמכון הטכנולוגי של קליפורניה (10).