הקאמבק של אסיה: אלו הם נתיבי התעופה העמוסים ביותר ב-2024
הקאמבק של אסיה: אלו הם נתיבי התעופה העמוסים ביותר ב-2024
דו"ח של ספקית מידע התעופה OAG מגלה: הנתיב הונג קונג-טאיפיי שוב במקום הראשון עם 6.8 מיליון מושבים זמינים; המזה"ת מפתיע עם שני נתיבים מובילים, כשקהיר-ג'דה במקום השני. הקו בין לונדון-ניו יורק הוא הנציג היחיד של המערב בעשירייה הפותחת
שבע מתוך 10 נתיבי התעופה העמוסים ביותר עולם מחברים יעדים באזור האסייתי-פסיפי, זאת כסימן לקאמבק לו ציפו במשך זמן רב באזור. כך עולה מהדוח השנתי של ספקית מידע התעופה OAG מה-17 בדצמבר. עוד עולה, כי שני נתיבים נוספים מחברים ערים במזרח התיכון, ואחד מהם אף אינו כולל מרכז עסקים ותיירות כלל, זאת כהוכחה לכך שנסיעות הפנאי עולות במספרן על התאגידיות, ארבע שנים לאחר שהקורונה הורידה אותן לאפס.
על מנת לקבוע מהם הנתיבים העמוסים ביותר, ניתחה OAG את מספר המושבים הזמינים בטיסות בנתיבי התעופה המקומיים והבין לאומיים העמוסים ביותר בחודשים ינואר עד דצמבר. הרשימה משקפת טיסות הלוך-חזור, ולא לכיוון אחד. "עם האזור האסייתי פסיפי הקרוב מאוד להתאוששות מלאה, הנתיבים העמוסים ביותר מרוכזים סביב המרכזים של הונג קונג, סיאול וסינגפור", כך לפי ג'ון גרנט, אנליסט בכיר ב-OAG.
הנתיב בין הונג קונג לטאיפיי הגיע שוב למקום הראשון – תואר שזכה בו לאחרונה ב-2019. השנה ייצגה הטיסה בת השעתיים, סך של 6.8 מיליון מושבי טיסה זמינים. במקום השני הנתיב בין קהיר לג'דה הסעודית, שראה צמיחה של 62% מאז 2019. במקום השלישי נמצא הנתיב בין סיאול לטוקיו, שמייצג 5.4 מיליון מקומות לנוסעים פוטנציאליים, וגדילה של 69% מאז המגפה. הנתיב בין דובאי לריאד הגיע למקום השישי.
"אחת ההתפתחויות המעניינות ביותר היא הצמיחה של אזור המזרח התיכון, ובמיוחד בסעודיה, בה פרויקט חזון 2030 ממשיך להניע את הביקוש העסקי והפנאי", לדברי גרנט. אך אין אלה אנשי עסקים שטסים בין ריאד ודובאי, ושהביאו את הנתיב הזה למקום השני; מדובר בנוסעים מג'דה לקהיר, בנתיב שמשמש בעיקר את תחום הפנאי.
את הרשימה מסיים נתיב פופולרי וותיק – הנתיב בין JFK בניו יורק להית'רו בלונדון, והוא הנתיב הטרנס-אטלנטי היחיד בעשירייה הפותחת, והיחיד שכולל יעד כלשהו באירופה או צפון אמריקה.
אלו הם 10 נתיבי התעופה העמוסים ביותר ב-2024
10. JFK (JFK) ניו יורק - הית'רו (KHR), לונדון: 4.01 מיליון מושבי טיסה
9. שדה התעופה סוברנבומי (BKK), בנגקוק - שדה התעופה צ'אנגי (SIN), סינגפור: 4.03 מיליון מושבים
8. שדה התעופה סואקרמו-האתה (CGK), ג'קרטה, לצ'אנגי (SIN), סינגפור: 4.07 מיליון מושבים
7. סוברנבומי (BKK), בנגקוק - הונג קונג אינטרנשונל (HKG): 4.2 מיליון מושבים
6. דובאי אינטרנשונל (DXB) – קינג חאליד אינטרנשונל (RUH), ריאד: 4.3 מיליון מושבים
5. אינצ'ון אינטרנשונל (ICN), סיאול – קנסאי אינטרנשונל (KIX), אוסקה, יפן: 4.98 מיליון מושבים
4. קואלה לומפור אינטרנשונל (KUL) – צ'אנגי (SIN), סינגפור: 5.38 מיליון מושבים
3. אינצ'ון אינטרנשונל (ICN), סיאול – נאריטה אינטרנשונל (NRT), טוקיו: 5.4 מיליון מושבים
2. קיירו אינטרנשונל (CAI), קהיר – קינג עבדולעזיז אינטרנשונל (JED), ג'דה: 5.47 מיליון
1. הונג קונג אינטרנשונל (HKG) – טייוואן טאויואן אינטרנשונל (TPE), טאיפיי: 6.8 מיליון מושבים