מי יבנה את הצי הישראלי? טיסנקרופ מוכרת את חטיבת הצוללות שלה
מי יבנה את הצי הישראלי? טיסנקרופ מוכרת את חטיבת הצוללות שלה
אחרי לא מעט עיכובים, במייל שנשלח לעובדי טיסנקרופ נכתב כי מכרז על החטיבה ייפתח ככל הנראה לאחר חג הפסחא. בין המתעניינים: חברות פרייבט אקוויטי. המהלך קרוב לוודאי יספוג ביקורת מצד פוליטיקאים ובכירים בגרמניה שכן הממשלה פועלת להגברת הייצור הצבאי במדינה
התאגיד הגרמני טיסנקרופ מחיה מחדש את התוכנית למכירת חטיבת הצוללות והמערכות הימיות שלו, זאת לאחר עיכובים שפגעו בתוכנית המקורית. המהלך קרוב לוודאי יספוג ביקורת מצד פוליטיקאים ובכירים במדינה, שכן הממשלה פועלת להגברת הייצור הצבאי שלה, כך לפי דיווח ב"פייננשל טיימס".
ההחלטה של טיסנקרופ, ששמה נכרך בפרשת הצוללות בישראל, פורסמה ביום שישי במייל שנשלח לעובדים על ידי נציגי העובדים, המהווים מחצית מהדירקטוריון המפקח של החברה. מכרז על החטיבה ייפתח ככל הנראה לאחר חג הפסחא, כך לפי שלושה אנשים המקורבים לקונים הפוטנציאלים. לדבריהם, עם הצדדים המעוניינים נמנות חברות פרייבט אקוויטי.
מכירות הקבוצה עמדו בשנה שעברה על 1.8 מיליארד יורו, והרווח לפני ריבית ומס עמד ב-2022 על 32 מיליון יורו.
הפלישה הרוסית לאוקראינה לפני כשנה הגבירה את ההתעניינות של חברות השקעה בסקטור הביטחון, על רקע הוצאות צבאיות מוגברות של ממשלות ברחבי אירופה. כך למשל קנצלר גרמניה אולף שולץ הגדיל משמעותית את ההוצאות הצבאיות של המדינה לאחר עשורים של צמצום. עם זאת, לפי אחד המקורבים בטיסנקרופ לא חושבים שהממשלה תתערב במכירה.
במייל שנשלח לעובדים ציינו כי ב"עתיד הקרוב" תוקם ועדה מיוחדת ש"תיקח בחשבון את האינטרסים של העובדים".
מטינסקרופ לא התקבלה תגובה.
החברה שהוקמה לפני 200 שנה, ונחשבה בעבר סמל לעוצמה התעשייתית של גרמניה, סובלת בשנים האחרונות מהפסדים לנוכח ההאטה בביקוש לפלדה שלה מצד תעשיית הרכב הגרמנית. החברה נמצאת בשלבים מתקדמים של תוכנית ארגון מחדש שנועדה להוריד את נטל החובות שלה. כחלק מהתוכנית מכרה החברה בשנים האחרונות את חטיבת חלקי המכוניות והתשתיות שלה, מפעל פלדת אל חלד באיטליה. כמו כן בשנת 2020 מכרה לחברת פרייבט אקוויטי את חטיבת המעליות ב-17 מיליארד יורו.