סגור
אלון מאסק X 24.7.23
אלון מאסק. הממצאים יסלימו את המאבק שלו נגד תעשיית הפרסום (צילום: Alain JOCARD / AFP)

מכה למאסק: 26% מהמפרסמים מתכננים להפחית משמעותית את הפרסום ב-X ב-2025

מדובר בסקר שערכה חברת המחקר קנטאר ופורסם בפייננשל טיימס. החשש העיקרי של המפרסמים הוא שהמותגים שלהם יופיעו לצד פוסטים ותכנים קיצוניים ומעוררי מחלוקת. בחודש שעבר איים מאסק כי יתבע מפרסמים כמו יוניליוור ומארס בשל מה שכינה כ"חרם לא חוקי" נגד הפלטפורמה

בריחת המפרסמים מפלטפורמת המדיה החברתית X נמשכת. בפייננשל טיימס דיווחו כי מספר שיא של מפרסמים מתכננים להפסיק או לצמצם בשנה הבאה את הפרסום בפלטפורמה שבבעלות אלון מאסק, בעיקר בשל החשש שהמותגים שלהם יקושרו לתכנים קיצוניים.
סקר שערכה חברת המחקר קנטאר מצא כי 26% מהמפרסמים מתכננים להפחית משמעותית את הפרסום ב-X ב-2025, הבריחה המתועדת הגדולה ביותר מכל פלטפורמת פרסום. ההחלטות הללו מהוות מכה נוספת למאמציו של מאסק לשפר את מצבה הפיננסי של החברה. לשם השוואה, בשנה שעברה 14% מהמפרסמים אמרו שיפסיקו השנה את הפרסום בפלטפורמה.
המותגים הגדולים עוזבים את X, לשעבר טוויטר, מאז נרכשה הפלטפורמה באוקטובר 2022 על ידי מאסק עבור 44 מיליארד דולר, זאת בשל השינויים שערך בפלטפורמה, כולל הורדת רמת ניטור התכנים בטענה לשמירה על חופש הביטוי. מאסק עורר סערה והוביל לגל עזיבות נוספות לאחר שבשנה שעברה פרסם פוסט שתומך בתיאוריות אנטישמיות.
המפרסמים שהשתתפו בסקר טענו כי האמון בפלטפורמה צנח בשנה האחרונה, ו-4% בלבד מאמינים שהפרסומות בפלטפורמות "מגנות על המותגים", זאת לעומת 39% שמאמינים כך על הפרסום בגוגל. החשש העיקרי הוא שהפרסומות יופיעו לצד פוסטים ותכנים קיצוניים ומעוררי מחלוקת.
"המפרסמים מעבירים את הוצאות השיווק שלהם הרחק מ-X כבר מספר שנים", אמר גונקה בובאני מקנטאר. "ההאצה החדה הזו במגמה ב-12 החודשים האחרונים פירושה שאין מה לצפות בקרוב להתאוששות בתחום".
בסקר השתתפו 18 אלף צרכנים מ-27 מדינות ואלף בכירים בתעשיות הפרסום העולמיות. הממצאים קרוב לוודאי שיסלימו את המאבק של מאסק נגד תעשיית הפרסום, זאת לאחר שבחודש שעבר הוא איים כי יתבע מפרסמים כמו יוניליוור ומארס בשל מה שהוא כינה כ"חרם לא חוקי" נגד הפלטפורמה.
הסקר של קנטאר נערך אחת לשנה כבר תקופה ארוכה. לעומת הדעות העגומות נגד X, לפי הסקר המפרסמים מחשיבים את טיקטוק כפלטפורמת הפרסום החדשנית ביותר, בעוד שיוטיוב נחשב לפלטפורמת הפרסום האמינה והמועדפת.