דיווח: נטפליקס תעלה את מחיר החבילה ללא פרסומות בארה"ב
דיווח: נטפליקס תעלה את מחיר החבילה ללא פרסומות בארה"ב
לפי וול סטריט ג'ורנל, ענקית הסטרימינג צפויה להתחיל את המהלך בארה"ב וקנדה, מיד לאחר סיום שביתת השחקנים בהוליווד. בכך היא מצטרפת לחברות נוספות שהעלו את המחירים בשיעור של 25%, כדי לשכנע את הצרכנים לעבור לחבילות הכוללות פרסומות
ענקית הסטרימינג נטפליקס מתכוונת להעלות את המחירים למנוי נטול הפרסומות שלה מיד לאחר סיום שביתת השחקנים בהוליווד. לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, החברה דנה על העלאת מחירים בכמה מדינות, אך קרוב לוודאי שתתחיל את המהלך בארה"ב וקנדה. עם זאת, בשלב זה עוד לא ברור מה יהיה שיעור העלאה או מתי היא תיכנס לתוקף. בנטפליקס סירבו להגיב.
בכך תצטרף נטפליקס למגמה הכללית בשוק הסטרימינג בארה"ב, זאת לאחר שבשנה האחרונה העלו מרבית החברות במדינה את המחירים בשיעור של סביב 25%, זאת בניסיון להגיע לרווחיות וכדי לשכנע את הצרכנים לעבור לחבילות הכוללות פרסומות, שהן אמנם זולות יותר ללקוחות אך משתלמות יותר לחברות - ההכנסות מפרסום מקזזות על מחיר המינוי הנמוך יותר. כך למשל, וורנר ברדרס הודיעו השבוע על העלאת המחיר של החבילה ללא פרסומות בשירות הסטרימינג דיסקברי פלוס מ-6.99 דולר בחודש ל-8.99 דולר. בדומה, בשבוע הבא יעלו באופן רשמי המחירים של החבילות נטולות הפרסומות של שירותי הסטרימינג של דיסני: דיסני פלוס, הולו ו-ESPN.
לפי הדיווח, בנטפליקס מתכוונים להמתין עם ההכרזה עד לסיום שביתת השחקנים, שהחלה ביולי. בשבוע שעבר הושג הסכם טנטטיבי לסיום שביתת התסריטאים, והוא החזיר את השחקנים והאולפנים לשולחן המו"מ. ההסכם עם התסריטאים מעניק להם תשלומי בונוס חדשים ותמלוגים גבוהים יותר. פירוש הדבר שחברות הסטרימינג יצטרכו למצוא דרכים לממן את העלויות המוגדלות הללו, הכוללות גם הסכם עם הבמאים שהושג השנה.
בשנה האחרונה נקטה נטפליקס במספר צעדים שמטרתם הייתה העלאת ההכנסות, ביניהם ביטול האפשרות לשיתוף סיסמאות.