הרווח הוכפל ובאיקאה העולמית מתכננים להוריד מחירים
הרווח הוכפל ובאיקאה העולמית מתכננים להוריד מחירים
החברה האם של רשת הרהיטים הגדולה בעולם דיווחה על זינוק של הרווח השנתי מ-931 מיליון יורו ל-1.95 מיליארד יורו בשנה שהסתיימה באוגוסט. בחברה מסרו כי ימשיכו בהורדות מחירים לנוכח הירידה בעלויות
אינטר איקאה, החברה האם של רשת הרהיטים הגדולה בעולם, דיווחה כי הרווח השנתי יותר מהוכפל על רקע עלויות נמוכות יותר. בעקבות זאת, בחברה מסרו כי יוכלו להוריד מחירים ומתוכננות הנחות בחודשים הקרובים, כך לפי דיווח בסוכנות רויטרס.
החברה דיווחה על רווח לפני מס של 1.95 מיליארד יורו (2.07 מיליארד דולר) עבור השנה הפיסקאלית שהסתיימה בסוף אוגוסט. מדובר על עלייה מרווח לפני מס של 931 מיליון יורו שנה קודם לכן, אז התמודדו עם עליות גבוהות והשלכות מהפסקת הפעילות ברוסיה. המכירות עלו בתקופה המדוברת ב-6.6% ל-47.6 מיליארד יורו, זאת הודות לעליות המחירים שפיצו על כך שנפח המכירות הצטמצם. עוד דיווחה החברה כי ההכנסות עמדו על 29.1 מיליארד יורו לעומת 27.5 מיליארד יורו שנה קודם לכן.
סמנכ"ל הכספים מרטין ון דאם אמר בתגובה כי התוצאות מצביעות על חזרה לנורמליות לאחר שנה של שיבושים ב-2022. "נכנסנו ל-2023 עם מחירים גבוהים יותר מכפי שרצינו. הורדנו את המחירים לקראת סוף השנה ותחילת 2024", הוסיף המנכ"ל יון אברהמסון רינג. "עלויות האספקה החלו לרדת".
לפי הודעת החברה, הם יורידו במחירים כל עוד העלויות ממשיכות לרדת. "מגמת הירידה בעלויות אמורה להשפיע בצורה חיובית על המחירים עבור לקוחות איקאה בשנה הקרובה ומעבר לה", נמסר בהצהרה.
באיקאה ציינו כי בשנה האחרונה נפתחו מעל 70 סניפים חדשים, מרביתם בפורמט קטן יותר, זאת כחלק מהאסטרטגיה להפוך להיות נגישים יותר ללקוחות במרכזי הערים. בשנה החולפת נפתחה גם לראשונה חנות בניו זילנד.
לפי הודעת החברה, בשנה הפיסקאלית האחרונה ביקרו בחניות שלה ברחבי העולם 860 מיליון קונים, זאת בהשוואה ל-822 מיליון בשנה שעברה. המכירות המקוונות עלו במעט ומייצגות 23% מכלל המכירות.