סגור

חברת האופנה הבטיחה בגדים "מחסלי" קורונה, וספגה קנס

לורנה ג'יין האוסטרלית שיווקה את בגדיה תוך כדי שהיא טוענת כי נעשה בהם שימוש בטכנולוגיה פורצת דרך שמאפשרת זאת; בית המשפט קבע כי מדובר ברמייה וקנס אותה ב-5 מיליון דולר אוסטרלי


חברת אופנה נקנסה ב-5 מיליון דולר אוסטרלי מכיוון שטענה שבגדיה "מחסלים" ומונעים התפשטות של הקורונה.


חברת לורנה ג'יין האוסטרלית טענה בפרסומיה שבבגדיה נעשה שימוש ב"טכנולוגיה פורצת דרך", שקרויה LJ Shield, אשר מונעת "העברה של כל הפתוגנים". עם זאת, בית המשפט המקומי פסק שטענת החברה היא בחינת "ניצול, רמייה וסכנה פוטנציאלית".

1 צפייה בגלריה
לורנה ג'יין אופנה
לורנה ג'יין אופנה
בגדים של לורנה ג'יין
(צילום: לורנה ג'יין)

החברה מסרה שהיא מקבלת את הפסיקה. עם זאת, היא טוענת שהוטעתה על ידי אחד מספקיה. "ספק נאמן שלנו מכר לנו מוצר שלא תפקד כפי שהובטח", אמר המנכ"ל ביל קלרקסון. "הוא גרם לנו להאמין שהטכנולוגיה שמאחורי LJ Shield נמכרת במקומות נוספים באוסטרליה, בארצות הברית, בסין ובטייוואן, ושהיא גם אנטי-בקטריאלית וגם אנטי-ויראלית. האמנו שכך אנו מיטיבים עם לקוחותינו".
התביעה נגד החברה הוגשה על ידי נציבות התחרות והצרכנות האוסטרלית (ACCC) לאחר שלורנה ג'יין החלה לשווק את הביגוד בסוף יולי, במהלך מגפת הקורונה. בפסיקה כתב השופט הפדרלי כי לורנה ג'יין "הציגה לצרכנים מצג שווא לפיו יש לדבריה בסיס מדעי או טכנולוגי".
רוד סימס, מנכ"ל ACCC, אמר בנוגע לחברה: "זו היתה התנהלות נוראית מכיוון שהיא כללה טענות בנוגע לבריאות הציבור, שלא היה להן כל בסיס. כל קמפיין השיווק של החברה התבסס על רצון הצרכנים לזכות בהגנה רבה יותר מהמגפה".
החברה הודתה גם שהמייסדת שלה לורנה ג'יין קלרקסון, שמשמשת כסמנכ"לית היצירתיות שלה, אישרה את שיווק ביגוד ה-LJ Shield, וטענה בעצמה מספר טענות מטעות בהודעה לעיתונות ובאינסטגרם. השופט אמר שלקח בחשבון ש"ההתנהלות הזאת הגיעה מהרמה הניהולית הבכירה של החברה, והוכוונה על ידי גברת קלרקסון".