סגור
וולמארט ניו ג'רזי
סניף וולמארט בניו ג'רזי (צילום: Eduardo Munoz Alvarez/AP)

וולמארט תשקיע 200 מיליון דולר במלגזות אוטונומיות

ענקית הקמעונאות מתכוונת לרכוש מאות מלגזות אוטונומיות ורכשה סטארט-אפ הפועל בנושא כחלק ממאמץ נרחב להפוך את מחסניה לאוטומטיים. הרשת רוצה שהמלגזות ישנעו משטחים עם מוצרים במרכזי ההפצה שלה האחראים על מילוי המלאי בחנויות

וולמארט מתכננת להשקיע 200 מיליון דולר במלגזות אוטונומיות כחלק ממאמץ נרחב להפוך יותר מחסנים לאוטומטיים, כך דיווחה רויטרס מפי שלושה מקורות.
רשת הקמעונאות הגדולה בעולם רוצה שמלגזות אוטונומיות ישנעו משטחים עם מוצרים במרכזי ההפצה שלה, האחראים על מילוי המלאי בחנויות. היא מתכוונת לרכוש מאות מלגזות אוטונומיות מחברת פוקס רובוטיקס, והשקיעה 25 מיליון דולר בסטארט אפ שבסיסו באוסטין, טקסס.
הכנסת המלגזות לפעולה תתבצע בהדרגה ובמשך כמה שנים, ותלויה בשביעות רצונה של וולמארט מה"פוקסבוטס". מטרת האוטומציה של מחסני הרשת היא חיסכון בעלויות, שיעזור לה להתחרות בחברות כמו אמזון.
באפריל אמרה וולמארט שבכוונתה לבצע פיילוט של התכנית עם לפחות 19 מלגזות שיופעלו בארבעה מתקנים. "נעריך את הביצועים בכל שלב כדי לקבוע אם הטכנולוגיה עומדת במטרתנו לשרת את הלקוחות טוב יותר", אמרה החברה באפריל. אנליסטים של חברת ג'פריז העריכו שהחברה יכולה להוסיף 20 מיליארד דולר לרווחיה, לפני ריבית ומיסים, עד השנה הפיסקלית 2029, הודות למאמציה לעבור לאוטומציה ושימוש בבינה מלאכותית.
בין היתר, וולמארט הודיעה ב-2022 על עסקה עם חברת המכירות הרובוטיות סימבוטיק – שוולמארט מחזיקה ב-13% ממניותיה נכון לינואר - להכנסת אוטומציה ל-42 מרכזי הפצה. המלגזות של פוקס רובוטיקס עברו בדיקות במשך יותר משנה, והם יודעים לפרוק משטחי מוצרים למערכת האוטומטית של סימבוטיק, שיודעת לקטלג ולאחסן מוצרים, כך אמרה וולמארט. עובד אנושי אחד יכול לנהל עד שש מלגזות אוטונומיות במקביל, ולחסוך בכך עד 40% על הוצאות כוח האדם, כך על פי פוקס רובוטיקס.