פחד טיסה: החיפוש אחר מנכ"ל חדש לבואינג לא מצליח להמריא
פחד טיסה: החיפוש אחר מנכ"ל חדש לבואינג לא מצליח להמריא
בוול סטריט ג'ורנל דיווחו כי מספר מועמדים, ביניהם מנכ"ל GE אירוספייס לארי קאלפ, דחו הצעה לעמוד בראש יצרנית המטוסים האמריקאית; במרץ הודיע המנכ"ל דיוויד קלהון על התפטרותו עד סוף השנה, ברקע המשברים האחרונים בחברה והגילויים על כשלים בטיחותיים
בואינג מחפשת מנכ"ל חדש לחברה, אך החיפוש בינתיים לא צולח. בוול סטריט ג'ורנל דיווחו כי מספר מועמדים דחו את ההצעה לעמוד בראש יצרנית המטוסים האמריקאית.
הצורך במציאת מנכ"ל חדש התעורר בחודש מרץ לאחר שהמנכ"ל הנוכחי דיוויד קלהון הודיע על התפטרותו שתיכנס לתוקף בסוף השנה. זאת על רקע המשברים האחרונים בחברה והגילויים על כשלים בטיחותיים. לפי אנשים המעורים בנושא, המועמד הראשון אליו פנו בבואינג היה מנכ"ל GE אירוספייס לארי קאלפ, אך הוא דחה את ההצעה. גם חבר הדירקטוריון דיוויד גיטלין דחה הצעה לשמש כמנכ"ל.
במקביל, מועמדים פוטנציאלים נוספים, ביניהן סמנכ"לית התפעול סטפני פופ, ומנכ"ל ספיריט פט שאנהאן, שהם בעלי ותק בבואינג, מתמודדים עם מהמורות בדרך למינוי אפשרי, ביניהן קריאות גוברות מצד משקיעים ופוליטיקאים למנות אדם מבחוץ לנוכח הבעיות בחברה.
בשלב זה, אחד התרחישים שעלו לדיון הוא מינויו של היו"ר החדש סטיבן מלנקופף, לשעבר מנכ"ל קוואלקום, לתפקיד המנכ"ל הזמני. לפי ההערכות, התרחיש הזה יצא לפועל אם יוחלט על קידום מועמדים מתוך החברה, כמו פופ.
היורש שיימצא בסופו של דבר לקלהון, יצטרך להתמודד עם שלל בעיות, ביניהן האשמות של חושפי שחיתויות על הכשלים שהובילו לפתיחת דלת באמצע טיסה בינואר, ועיכובים רציניים בייצור שפוגעים בחברות תעופה.
בסוף השבוע דיווחו ברויטרס כי החברה עדכנה את הספקים על עיכוב בשלושה חודשים של יעדי ייצור של מטוסי 737. כמו כן, בשבוע שעבר פורסם כי בבואינג חוקרים בעיית יצור חדשה במטוס הדרימליינר 787, זאת לאחר שהתגלה כי מאות מחברים הותקנו בצורה שגויה על גופי מטוסים שטרם סופקו.
היום (ג') יעיד קלהון בפני ועדה של הסנאט, ויתמודד עם שאלות לגבי בעיות הבטיחות והאיכות שנחשפו בחודשים האחרונים.
בואינג נסחרת בשווי שוק של 109.5 מיליארד דולר בוול סטריט. המניה נפלה מתחילת השנה ב-31.5%.