סגור

אלון מאסק על האינפלציה בארצות הברית שבשיא של 40 שנה: "המצב האמיתי גרוע יותר"

מייסד טסלה העריך אמש בעת פרסום תוצאות הרבעון הראשון של החברה כי האינפלציה בארצות הברית גבוהה משיעור שנתי של 8.5%, ותישאר כך עד סוף השנה. לדבריו, הספקים של טסלה דורשים העלאות מחיר של 20%-30%: "מה שמשאיר את המחירים נמוכים בטווח הקצר הוא שיש לנו חוזים איתם, אך הם יסתיימו ואז יש פוטנציאל להתייקרויות משמעותיות"

אלון מאסק מאמין שהאינפלציה גבוהה מכפי שמדווח, וקרוב לוודאי שתישאר לאורך כל השנה. מנכ"ל טסלה אמר את הדברים אמש (ד') בעת פרסום תוצאות הרבעון הראשון של יצרנית המכוניות החשמליות. האינפלציה בארצות הברית טיפסה במרץ לשיעור שנתי של 8.5%, הגבוה ביותר זה 40 שנים, על רקע הפלישה הרוסית לאוקראינה, שהובילה לעליית מחירי האנרגיה.
דבריו של מאסק נאמרו בתגובה לשאלות אנליסט לגבי העלאות המחירים האחרונות של הדגמים של טסלה, וכיצד היצרנית מתכוונת לעמוד ביעד ארוך הטווח שלה להביא מכוניות חשמליות להמונים ובכך להפחית את התלות בדלקים מאובנים. מאסק ענה שטסלה בהחלט מעוניינת להפוך את המכוניות החשמליות לבנות השגה ככל האפשר, אך הוסיף כי תמחור הוא עניין מאתגר לנוכח התנאים המאקרו-כלכליים המשתנים.
"אני חושב שהנתונים הרשמיים לא משקפים את ההיקף הממשי של האינפלציה, ונראה שהאינפלציה תמשיך לפחות עד סוף השנה", אמר מאסק. עוד הוסיף כי בכל מהמקרים הספקים של טסלה דורשים העלאות מחירים של 20%-30% עבור חלקים לעומת השנה שעברה.
1 צפייה בגלריה
אלון מאסק
אלון מאסק
מייסד טסלה אלון מאסק. "בנוסף למחסור בשבבים, התפרצויות הקורונה פגעו בשרשרת האספקה"
(צילום: AP)
"מה שמשאיר את המחירים נמוכים לפחות בטווח הקצר הוא שיש לנו חוזים עם הספקים, אך החוזים הללו יסתיימו כמובן, ואז נתחיל לראות פוטנציאל להעלאות מחירים משמעותיות", הזהיר. טסלה מתמודדת בעיקר עם עליות מחירים לחומרים הגולמיים, סחורות ולוגיסטיקה, כך לפי מאסק ומנהלים בכירים בחברה. "האתגרים סביב שרשרת האספקה נותרו, והצוות שלנו מנווט דרכם כבר למעלה משנה", נכתב בדו"ח הרבעוני של טסלה. "בנוסף למחסור בשבבים, התפרצויות הקורונה האחרונות פגעו בשרשרת האספקה ובפעילות המפעלים שלנו. יתרה מכך, המחירים של חלק מהחומרים הגולמיים עלו פי כמה בחודשים האחרונים".
בהתאם לכך מאסק עודד יזמים לשקול כניסה לתחום ייצור הליתיום כדי לספק את המתכת לטסלה ולשאר תעשיית כלי הרכב החשמליים המתרחבת. "אם אתם אוהבים להדפיס כסף, אז תעשיית הליתיום היא עבורכם", טען בנוגע לשולי הרווח הגבוהים בייצור ליתיום.
בתשובה לשאלה אם טסלה מתכוונת להעלות שוב מחירים בקרוב, ענה מאסק שלא וכי המחירים הנוכחיים מנסים לגלם בתוכם את העלייה האפשרית בעלויות. "המחירים הנוכחיים הם עבור מכונית שתסופק בעוד 6 עד 12 חודשים מעכשיו, כך שזה הניחוש הטוב ביותר שלנו", הסביר. אולם הוא הוסיף כי החברה לא שולטת בסביבת המאקרו-כלכלה ובהחלטה של ממשלות אם להמשיך "להדפיס כמויות גדולות של כסף".