טיסת בכורה למטוס הנוסעים הסיני הראשון
טיסת בכורה למטוס הנוסעים הסיני הראשון
ה־919 C נמסר לחברת התעופה צ'יינה איסטרן איירליינס בשנגחאי ויצא לטיסת ראווה בת 15 דקות כדי לציין את האירוע ההיסטורי. צפוי לצאת לטיסה המסחרית הראשונה שלו באביב הבא
מטוס הנוסעים הראשון בעולם מתוצרת סינית, ה־919 C נמסר בסוף השבוע האחרון לחברת התעופה צ'יינה איסטרן איירליינס בשנגחאי ויצא לטיסת ראווה בת 15 דקות כדי לציין את האירוע ההיסטורי.
המטוס, האמור להתחרות ב־A320 neo של איירבוס ובבואינג 737 מקס צפוי לצאת לטיסה המסחרית הראשונה שלו באביב הבא — כך לפי סוכנות הידיעות הממשלתית שינחואה.
לפי דיווח של צ'יינה איסטרן, היא תקבל ארבעה מטוסים נוספים במהלך השנתיים הבאות, במקום בשנה הקרובה כפי שפורסם בעבר.
השאיפות של סין לפתח מטוס נוסעים התעצמו בעקבות חיכוכי סחר עם ארה"ב. אלה הגבירו את הרתיעה מפני הסתמכות על היצרניות המערביות, איירבוס ובואינג. בה בעת, המטוס הסיני נסמך כרגע במידה רבה על רכיבים מערביים, כולל מנועים ומערכות בקרה, מחברות כמו ספראן הצרפתית והאניוול אינטרנשיונל האמריקאית. סין מנסה להגדיל את נתח הרכיבים בייצור מקומי, ובימים אלה שוקדת על פיתוח מנוע. רשות התעופה המסחרית הסינית (COMAC) עתידה לייצר כ־25 מטוסים כאלה בשנה עד 2030, נתון נמוך בהרבה לעומת קצב הייצור של המתחרות במערב — כך לפי חברת הייעוץ ג'פריז.
האצת קצב הייצור של מטוס סיני עשויה להנחית מכה קשה על היצרניות המערביות. חברות התעופה הסיניות נמנות עם הגדולות בעולם, ושלוש מהן מדורגות בעשירייה הפותחת. אלה מונות את צ'יינה סאת'רן איירליינס המדורגת רביעית (אחרי הענקיות האמריקאיות) עם קיבולת של 123 מיליון מושבים, צ'יינה איסטרן איירליינס (115.6 מיליון) ואייר צ'יינה (75 מיליון).