בן אנד ג'ריס: יוניליוור הסתירה מאיתנו שהעבירה לעצמה את הזכויות על המותג
בן אנד ג'ריס: יוניליוור הסתירה מאיתנו שהעבירה לעצמה את הזכויות על המותג
במסגרת התביעה שהיא מנהלת נגד המשך מכירת הגלידות בהתנחלויות טוענת יצרנית הגלידות כי לפני למעלה משני עשורים העבירה יוניליוור לאחת מחטיבותיה את הזכויות על הסימן המסחרי של בן אנד ג'ריס - לכאורה בניגוד לתנאי המיזוג. יוניליוור: "יש לנו זכות לקבל החלטות תפעוליות"
יצרנית הגלידות בן אנד ג'ריס מאשימה את חברת-האם שלה יוניליוור בכך שהעבירה לעצמה בחשאי את הזכויות על המותג לפני יותר מ-20 שנה - מהלך שהיווה לטענתה הפרה של תנאי המיזוג בין השתיים. כך עולה מעדכון לתביעה שהגישה בן אנד ג'ריס נגד החברה בשל המשך מכירת המותג בישראל.
בסוכנות הידיעות רויטרס דיווחו כי לפי מותג הגלידות, יוניליוור העבירה "בחשאי" את זכויות הסימן המסחרי לחטיבה עסקית של ענקית מוצרי הצריכה ב-2000 וב-2001, מהלך שלטענת יוניליוור הפר את תנאי המיזוג. לפי התביעה, בבן אנד ג'ריס גילו שהמהלך בוצע רק לאחרונה בשל מסמכים שהוגשו לבית המשפט.
התביעה הלא שגרתית של בן אנד ג'ריס נגד חברת-האם שלה הוגשה ביולי ונועדה למנוע את המכירה של המותג בארץ לזכיין אבי זינגר. זאת בעקבות הודעת בן אנד ג'ריס בשנה שעברה כי אינה מוכנה להמשיך ולמכור גלידות בהתנחלויות. באוגוסט דחה שופט את העתירה של בן אנד ג'ריס להפסיק באופן מיידי את המכירות, בטענה שלא הוכיחו כי יספגו נזק בלתי הפיך מכך.
בתביעה המעודכנת שהוגשה אתמול (ו') דורשים בבן אנד ג'ריס פיצויים ואת החזרת הזכויות על הסימן הרשום. החברה פנתה לשופט גם בבקשה שימנע מזינגר למכור את הגלידות בשטחים.
יוניליוור מואשמת בתביעה ש"פעלה לערער" על סמכות הדירקטוריון העצמאי של בן אנד ג'ריס על ידי כך שסירבה להעביר חלק מהכנסות המותג לארגוני צדקה, קיצצה משרות שהשפיעו על המשימה של המוצר ושיווקה מוצרים בלי אישור.
לפי הסכם הרכישה משנת 2000, יוניליוור הסכימה לאפשר לבן אנד ג'ריס לקיים דירקטוריון משל עצמה המורכב מתשעה דירקטורים עצמאיים ושני נציגים של החברה-האם. לדירקטוריון יש את האחריות העיקרית לביצוע "המשימה החברתית" של יצרנית הגלידה, בעוד יוניליוור אחראית לנושאי תפעול ופיננסים.
ביוניליוור טוענים בתגובה כי יש להם הזכות לקבל החלטות תפעוליות עבור בן אנד ג'רי'ס, וכי ממילא לא ניתן לבטל את המכירה של המותג בארץ מכיוון שהעסקה כבר הושלמה.