סגור
ראש ממשלת יפן שיגרו אישיבה 2 בנאום ראשון בפרלמנט בתפקיד החדש 4.10.24
ראש ממשלת יפן שיגרו אישיבה בנאום בפרלמנט (צילום: Philip FONG / AFP)

יפן: הממשלה תגבש חבילת סיוע לאזרחים שנפגעו מהאינפלציה

ראש הממשלה הנכנס, שיגרו אישיבה, אמר כי "עלינו לתמוך באנשים הסובלים מהאינפלציה, עד ששיעור הצמיחה יעלה ויביא עימו העלאות שכר"; שיעור האינפלציה ביפן עמד על 3% באוגוסט

ראש ממשלת יפן שיגרו אישיבה אמר כי ביקש מהשרים לגבש חבילת סיוע כלכלית כדי להקל את השפעות האינפלציה. כך מדווחת רויטרס. שיעור האינפלציה במדינה עמד על 3% באוגוסט.
"יהיה עלינו לתמוך באנשים שסובלים מעליות המחירים הנוכחיות, עד שהצמיחה תשוב, תעקוף את קצב האינפלציה ותביא להעלאות שכר", אמר אישיבה אתמול בפרלמנט, בנאום המדיניות הראשון שלו בתור ראש ממשלה.
אמצעי הסיוע יכללו סובסידיות למשקי בית בעלי הכנסה נמוכה ומענקים מוגדלים לרשויות מקומיות, כך לדברי אישיבה.
התקשורת המקומית דיווחה קודם לכן כי אישיבה מתכנן גם לגבש תקציב משלים שיממן את חבילת הסיוע, אחרי הבחירות לבית התחתון במדינה ב-27 באוקטובר.
ממשלת יפן שקלה לקצץ את הסובסידיות בתחום האנרגיה, שנועדו להפחית את חשבונות החשמל, הגז והדלק, העומדות בניגוד למאמציה להפחית את השימוש בדלקי מאובנים. ואולם לבסוף היא האריכה את תוקף הסובסידיות שהיו אמורות לפקוע במאי, ברקע גל החום חסר התקדים שפקד את המדינה בקיץ האחרון, והיחלשות הין שייקרה את יבוא האנרגיה. הסובסידיות אמורות לפקוע החודש.
במסע הבחירות שלו הבטיח אישיבה להפחית את הנטל על משקי הבית הסובלים מעליות המחירים, ולהאיץ את התחדשות האזורים הכפריים, על רקע המשבר הדמוגרפי והזדקנות האוכלוסייה.
ביום שני, שלושה ימים בלבד לאחר שנבחר לראש המפלגה השלטת ביפן, קבע ראש הממשלה החדש תאריך לבחירות הבזק לבית התחתון – שנה לפני המועד המתוכנן.
מינויו של אישיבה, שכיהן קודם לכן כשר הביטחון, לראש ממשלה אושר בפרלמנט ביום שלישי. הוא עומד כעת בפני האתגר של הזנקת הכלכלה לאחר שנים של קיפאון.
שלשום נפגש אישיבה עם נגיד הבנק המרכזי, ואמר כי לדעתו התנאים הכלכליים אינם תומכים בהעלאת ריבית נוספת. במרץ העלה הבנק המרכזי של יפן את הריבית לראשונה זה 17 שנה.