סגור
מוסף שבועי 20.7.23 מפעל ייצור שבבי לד במפעל במחוז ג'יאנגסו שבמזרח סין
מפעל לייצור שבבים בסין (צילום: AFP)

למרות הצמיחה המקרטעת: רווחי התעשייה בסין רשמו עלייה מפתיעה

לפי הנתונים, רווחים אלו רשמו בחודש יוני עלייה שנתית של 3.6%, לעומת 0.7% במאי; החברות הזרות הפועלות בכלכלה השנייה בגודלה בעולם נהנו במיוחד - עם זינוק של 11%

רווחי התעשייה בסין רשמו צמיחה בחודש יוני, כך מראה מידע רשמי שפורסם בכלכלה השנייה בגודלה בעולם. זאת למרות ירידה בסנטימנט הצרכנים בשל התאוששות כלכלית לא יציבה.
לפי נתוני משרד הסטטיסטיקה הלאומי, נרשמה בחודש שעבר עלייה שנתית של 3.6% ברווחים, זאת לעומת עלייה של 0.7% בחודש מאי. במחצית הראשונה של השנה הרווחים עלו ב-3.5%, זאת לעומת 3.4% בחודשים ינואר עד מאי. החברות בבעלות לאומית דיווחו על עלייה של 0.3% במחצית הראשונה, חברות זרות - 11%, וחברות המגזר הפרטי - 6.8%.
המידע החיובי עומד בניגוד להאטה הכללית בכלכלה שרשמה צמיחה של 4.7% בלבד ברבעון השני, זאת על רקע ירידה בצריכה, עלייה באבטלה והאטה במגזר הדיור. בערך חצי מעשר חברות המשקאות האלכוהוליים בסין שפרסמו תחזיות לרווחי מחצית השנה הראשונה, חזו הפסדים בפרק זמן זה.
אך למרות הסלמת המתחים מול המערב, חברות האופטיקה Zhongji Innolight ו-Suzhou TFC Optical Communication צופות עלייה גדולה ברווחיהן במחצית השנה הראשונה, כך ששתי הספקיות של ענקית השבבים האמריקאית אנבידיה צפויות להיות הזוכות הגדולות מפריחת ה-AI העולמית.
סין מנסה לספק תמריצים כלכליים משמעותיים יותר כדי להניע את כלכלתה השבירה, והפתיעה את השווקים בפעם השנייה ביום חמישי בכך שערכה מבצע הלוואות לא מתוכנן בשיעור ריבית נמוך. רק ימים קודם לכן חתכו הרשויות מספר שיעורי ריבית מרכזיים בעקבות פגישת שקיימה ההנהגה, אשר התוותה רפורמות גדולות נוספות בכלכלה. משרד התכנון הלאומי ומשרד האוצר הודיעו ביום חמישי על תוכנית לגיוס כ-300 מיליארד יואן באג"ח לטווח ארוך, כדי לממן שדרוג ציוד ותשתיות לאומיים, וכן לעודד את הצריכה.