סגור
וורן באפט ו חברת אפל
וורן באפט ו חברת אפל (צילומים: REUTERS/Scott Morgan REUTERS/Lucas Jackson)

באפט הפתיע: חתך את אחזקות הענק של ברקשייר האת'ווי באפל בכמעט 50%

חברות האחזקות של באפט צימצמה ברבעון השני את אחזקותיה באפל מ-789 מיליון מניות ל-400 מיליון מניות. כעת מחזיקה ברקשייר בנתח של 2.6% מאפל בשווי של 88 מיליארד דולר. עד המכירה תפסו מניות אפל 40% מתיק המניות של ברקשייר, אחזקה שהפכה ככל הנראה לגדולה מדי בעיני באפט

מהלך מפתיע של ברקשייר האת'ווי: חברת האחזקות של וורן באפט חתכה ברבעון האחרון כמעט מחצית מהאחזקות שלה באפל. החברה צימצמה את אחזקותיה בענקית הטכנולוגיה בכמעט 50% מ-789 מיליון מניות ברבעון הראשון ל-400 מיליון מניות ברבעון השני, כך עולה מדיווח שפרסמה החברה היום (שבת).
ברקשייר מחזיקה כעת ב-2.6% מאפל, נתח ענק בשווי של כ-88 מיליארד דולר על פי מחיר הנעילה של המניה אתמול (ו') שעמד על 219.86 דולר למניה.
החלטת ברקשייר לצמצם את אחזקותיה באפל היתה ידועה, אבל גודל הקיצוץ היה בלתי צפוי. האנליסטים צפו שברקשייר תפחית את אחזקותיה באפל בכ-100 מיליון מניות בלבד.
באפט הרגיש ככל הנראה שהתמחור של אפל גבוה מדי ושאחזקת ברקשייר בחברה, שתפסה יותר מ-40% מתיק המניות של חברת האחזקות, הפכה לגדולה מדי.
עד היום רשמה ברקשייר רווח גדול למדי ממניות אפל. על פי ברונ'ס, בהתחשב בכך שצברה את עיקר האחזקות שלה באפל בין השנים 2016 עד 2018 - מחיר הרכישה של המניות מוערך בכ-34 דולר למניה. ברקשייר החזיקה ב-905 מיליון מניות של יצרנית האייפון בסוף 2023.
באפט אולי ניצל את הזינוק של מניית אפל ברבעון השני כדי לממש כל כך הרבה מניות. במכתב השנתי שלו משנת 2021, הוא דיבר על אפל כאחת מארבע "ענקיות" בברקשייר, שהיוו את עיקר הערך של החברה יחד עם עסקי הביטוח, הרכבות ופעילות השירותים שלה.
משקיעים רבים חשבו שאפל תהיה אחזקה "לנצח" עבור ברקשייר - כמו אמריקן אקספרס וקוקה קולה - בין היתר לאור הערכה שלהם שהחברה עלולה לעמוד בפני חיוב מס גדול כתוצאה ממכירת המניה. אבל הערכה זו הוכחה כשגויה. ברקשייר רשמה ברבעון השני רווחים של 47 מיליארד דולר (לאחר מס), שהושגו בעיקר מאפל.
סוגיה מרכזית כעת היא האם ברקשייר תמשיך להפחית את המניות של אפל ברבעון הנוכחי, ואולי אף תחסל באופן מוחלט את הפוזיציה שלה בחברה.

הרווח התפעולי זינק ב-15%, המזומנים בשיא של 277 מיליארד דולר

מדוחות ברקשייר עולה שהרווח התפעולי של החברה עלה ב-15% ברבעון השני ל-11.6 מיליארד דולר, והושג בעיקר בזכות רווחים גבוהים יותר בענף הביטוח והחזקות המזומנים הגדולות של החברה.
החברה ביצעה רכישה חוזרת של מניות בהיקף של 345 מילוין דולר בלבד ברבעון השני, אחת הרמות הנמוכות ביותר עבורה זה מספר שנים. לשם השוואה, ברבעון הראשון השנה ביצעה ברקשייר רכישה חוזרת של מניות בהיקף של 2.6 מיליארד דולר ורבעון קודם לכן, ברבעון הרביעי של 2023, היא ביצעה רכישה חוזרת של מניות בגובה 2.2 מיליארד דולר.
רמת המזומנים הכוללת של ברקשייר עלתה לשיא של 277 מיליארד דולר בסוף הרבעון השני, לעומת 189 מיליארד דולר בסוף הרבעון הראשון, מה שמשקף את מכירת נתח המניות הגדול של אפל בתקופה זו.
הרווח התפעולי למניה, שאינו כולל רווחי השקעה ממומשים ולא ממומשים בתיק המניות של ברקשייר, עמד על 8,072 דולר למניה מסוג A, עלייה של 16% לעומת 6,930 דולר למניה ברבעון השני של 2023. הציפיות היו לרווח של 6,520 דולר למניה.
הרווח הכולל של ברקשייר ברבעון השני ירד ל-30.3 מיליארד דולר, לעומת 35.9 מיליארד דולר ברבעון השני של 2023. הנתונים משקפים את הרווח התפעולי של החברה והעלייה בתיק המניות של ברקשייר. הרווח בתיק המניות ברבעון השני של 2024 הונע בעיקר מאפל, האחזקה הגדולה ביותר של ברקשייר. מחיר המניה של אפל עלה ביותר מ-20% ברבעון השני.