אחרי 127 שנה של יצור בירה: מבשלת הבוטיק הוותיקה בארה"ב נסגרת
אחרי 127 שנה של יצור בירה: מבשלת הבוטיק הוותיקה בארה"ב נסגרת
יצרנית הבירה אנקור, שנרכשה על ידי סאפורו היפנית, מפסיקה את פעילותה לאחר שנים של ירידה במכירות; החברה הוקמה ב-1896 בסן פרנסיסקו ונפגעה באופן קשה במיוחד מהשלכות מגפת הקורונה; עם זאת, עדיין מקווים שם למצוא קונה במהלך תקופת הפירוק
יצרנית הבירה האמריקאית אנקור (Anchor) הודיעה על הפסקת פעילותה לאחר שנים של ירידה במכירות, כך לפי דיווח ב-BBC. החברה הוקמה בסן פרנסיסקו ב-1896 ומגדירה עצמה כמבשלת הבוטיק (בירה קראפט) הראשונה בארה"ב.
ענקית הבירה היפנית סאפורו רכשה את החברה ב-2017 עבור 85 מיליון דולר, אך לדבריה המאמצים להחיות את המותג נכשלו. "זו היתה החלטה קשה מאוד", מסר דובר החברה סם זינגר, "אנחנו מכירים בחשיבות ההיסטורית של אנקור לסן פרנסיסקו ולתעשיית מבשלות בירות הקראפט, אך השפעות המגפה, האינפלציה – במיוחד בסן פרנסיסקו – ושוק תחרותי ביותר, לא הותירו לחברה שום אפשרות אחרת מלבד קבלת ההחלטה העצובה הזו להפסיק את הפעילות".
אנקור נחשבת לחלוצה בטרנד המבשלות הפרטיות שהתפשט בארה"ב מאז שנות ה-80. באתר האוכל Eater תיארו ב-2017 את הבירה של החברה כ"חלופה מרירה ואוורירית יותר לפילזנר המימי" ששלט בשוק.
מרבית המכירות של המותג היו למסעדות ולפאבים, אך החברה נקלעה בשנים האחרונות לקשיים. מחזור המכירות עמד בשנה שעברה על 10 מיליון דולר, ירידה מ-12 מיליון דולר שנה קודם לכן, כך לפי נתונים שפרסמה סאפורו.
בחברה היפנית טענו כי ניסו להגדיל את המכירות על ידי חידוש מוצרים וביצוע השקעות נוספות, אך לא הצליחו להתגבר על הפגיעה העסקית בעקבות הקורונה. "אנקור הושפעה משמעותית מהקורונה, וההשפעה הזו היתה ממושכת במיוחד באזור סן פרנסיסקו. כתוצאה מכך, המכירות ירדו משמעותית", נמסר בהצהרה. בסאפורו הזהירו את המשקיעים כי יספגו הפסד של 43 מיליון דולר מההחלטה.
באנקור הוסיפו כי ניסו למצוא קונה בשנים האחרונות ועדיין מקווים שיגיע קונה במהלך תקופת הפירוק. לדבריהם, הופסקה פעילות יצור הבירה אך החברה תמשיך באריזה ובהפצה של הבקבוקים בקליפורניה עד סוף יולי.