למי שייך הצבע הסגול? יצרנית השוקולד מילקה מאיימת על חברת חטיפים קטנה מלונדון
למי שייך הצבע הסגול? יצרנית השוקולד מילקה מאיימת על חברת חטיפים קטנה מלונדון
מונדלז אינטרנשיונל טוענת כי חטיף קקאו של יצרנית חטיפים טבעוניים "מנצל" את ההצלחה של סדרת השוקולד מילקה. עורכי הדין של החברה הבינלאומית דורשים כי השימוש באריזות בצבע סגול לילך עבור החטיף ייפסק. ומה חושב על זה המנכ"ל של חברת החטיפים?
מונדלז אינטרנשיונל, יצרנית ממתקים בין-לאומית, מאיימת בהליכים משפטיים נגד יצרנית חטיפים טבעונים מלונדון בשל צבעו של אחד מחטיפי הפירות שלה.
מונדלז אינטרנשיונל טוענת כי חטיף הקקאו Primal Pantry "מנצל" את הסימן המסחרי של סדרת השוקלד "מילקה" שלה.
עורכי דינם של מונדלז דורשים כי השימוש באריזות בצבע לילך עבור החטיף ייפסק, ומתריעים מפני קנס של 5,200 פאונד בכל פעם שהסימן המסחרי יופר.
חברת Nurture Brands, המייצרת ומשווקת את החטיף הטבעוני, דחתה את הטענות כי החטיף שלה "פוגע" בסימן המסחרי של מונדלז.
על פי אדם דרייפר, מנכ"ל Nuture Brands, החטיפים של החברה הושקו בשנת 2016 במגוון צבעים כך ש "יחד יש להם בידול טוב על המדף. אנחנו לא חושבים שזה אותו צבע או אפילו באותו ספקטרום הגוונים". הוא הוסיף כי למרות המכתב המשפטי, מונדלז לא סיפקה הוכחות שצבע האריזה דומה מספיק כדי לפגוע בסימן המסחרי של מילקה.
חברת Nurture Brands, שממוקמת בלונדון, מספקת חטיפים צמחיים ברחבי אירופה. היא מעסיקה 26 עובדים במשרדיה הראשיים ומנהלת מפעל בצפון מזרח אנגליה.
"הם לא חיפשו עובדות והלכו על התביעה בכל הכוח", אמר דרייפר. "אם הם יכולים להוכיח לי שהצבע הוא בטווח הצבעים שלהם אעבוד איתם. אבל אני לא מתכוון לזרוק את כל המוצרים שלנו באירופה". קריאה להחזרה והסרה של כל המוצרים והאריזות הנמצאות כיום בשוק עלול לעלות בין 30,000 ל-50,000 פאונד, בלי לקחת בחשבון את כל הקנסות", מעריך דרייפר.
לפי ה-BBC, מונדלז הקציבה ל-Nurture Brands שישה חודשים לשנות את האריזה.
תאגיד מונדלז האמריקאי מחזיק בשמות מפורסמים רבים באימפריה שלו, ובהם בין היתר השוקולדים טובלרון ואוראו.
בשנת 2019 החברה-הבת שלה קדבורי, חברת השוקולד הבריטית, הפסידה בבקשתה מבית המשפט להגן בסימן רשום על הצבע הסגול בו היא משתמשת לעטיפות השוקולדים שלה.
דוברת מטעם מונדלז מסרה: "בבעלותנו באירופה סימן מסחרי לצבע 'לילך מילקה' הייחודי למוצרי מזון. כפרקטיקה, על מנת להגן על ערכי המותגים שלנו, שעל בנייתם עבדנו קשה במשך מאות שנים, אנחנו מביעים את חששותינו מול צדדים שלישיים כאשר אנחנו מרגישים שהם משתמשים באלמנט מוגן של אחד ממותגינו... פתחנו בשיחות עם Primal Pantry על מנת לנסות ולפתור את העניין בידידות".