סגור
אקדחים 1 שהיו בבעלות נפוליאון ונמכרו במכירה פומבית יולי 2024
האקדחים שנמכרו (צילום: Geoffroy VAN DER HASSELT / AFP)

אקדחים שהיו בבעלות נפוליאון נמכרו ב-1.7 מיליון יורו - אך עשויים לחזור לידי צרפת

הקיסר הצרפתי השתמש ככל הנראה באקדחים לניסיון התאבדות לאחר שנשלח לגלות הראשונה שלו ב-1814. לפי החוק בצרפת, הממשלה תגיש לקונה, ששמו לא פורסם, הצעת רכישה בתוך 30 חודשים

שני אקדחים שהיו בבעלות קיסר צרפת נפוליאון בונפרטה נמכרו במכירה פומבית תמורת 1.69 מיליון יורו, לאדם ששמו לא פורסם. האקדחים מעוטרים בפסי זהב וכסף, ובדמות הפרופיל של נפוליאון.
את האקדחים הייחודיים ייצר עבור הקיסר יצרן האקדחים הפריזאי לואי מרטין גוסט (Louis-Marin Gosset). לפי דיווחים מהתקופה נפוליאון השתמש בהם לניסיון התאבדות לאחר שנשלח לגלותו הראשונה בשנת 1814 באי אלבה.
הפריטים נמכרו אתמול במכירה שארגן בית המכירות הפומביות אוסנט (Osenat). ההצעה הזוכה היתה גבוהה בהרבה מהתחזית המוקדמת של אוסנט, שעמדה על טווח של 1.6-1.2 מיליון יורו.
1 צפייה בגלריה
אקדחים 2 שהיו בבעלות נפוליאון ונמכרו במכירה פומבית יולי 2024
אקדחים 2 שהיו בבעלות נפוליאון ונמכרו במכירה פומבית יולי 2024
שני האקדחים
(צילום: Geoffroy VAN DER HASSELT / AFP)
משרד התרבות הצרפתי בראשות השרה רשידה דאטי (Rachida Dati) קיטלג את האקדחים כאוצר לאומי. משמעות ההחלטה היא שלממשלה הצרפתית יש 30 חודשים להגיש הצעת רכישה לבעלים החדש של הפריטים, שיכול לסרב. כמו כן, בהיות האקדחים אוצר לאומי, הבעלים החדש לא יוכל להוציא אותם מצרפת, למעט באישור ולזמן קצוב בלבד.
מסופר כי בלילה של 12 באפריל 1814, לאחר תבוסתו הגדולה הראשונה שהביאה לסיום (הזמני) של שלטונו, ניסה נפוליאון להתאבד בירי מהאקדחים - ואולם נושא הכלים הבכיר שלו (Armand de Caulaincourt) שידע על התוכנית הוציא מהם מוקדם יותר את אבק השריפה ובכך הציל את נפוליאון.
בהמשך השנים, כאות תודה על שירותו, העניק הקיסר לנושא הכלים האמור את האקדחים והוא העביר אותם לצאצאיו – ככל הידוע הם עברו בירושה מאז במשפחתו.