סגור
אוניברסיטת בראון ברוד איילנד כתובת מפגינים בעד הפסקת השקעות בישראל
אוניברסיטת בראון ברוד איילנד (צילום: David Goldman / AP)

חבר מועצת הנאמנים באוני׳ בראון התפטר במחאה על ההצעה להפסיק את השקעותיה בישראל

מנהל קרן הגידור ג'וזף אדלמן הודיע על עזיבתו בשל ההצבעה המתוכננת לחודש הבא על הפסקת השקעות בחברות הקשורות לישראל. אדלמן  הביע חשש מ"הגישה של האוניברסיטה בנוגע לעלייה באנטישמיות בקמפוס והתנועה הפוליטית המתרחבת שקוראת להרס מדינת ישראל"

מנהל קרן הגידור ג'וזף אדלמן הודיע על התפטרותו מחבר הנאמנים של אוניברסיטת בראון, זאת בשל ההצבעה המתוכננת לחודש הבא על הפסקת השקעות בחברות הקשורות לישראל. אדלמן בישר על התפטרותו במאמר מיוחד שפורסם בוול סטריט ג'ורנל, ובו הביע חשש מ"הגישה של האוניברסיטה בנוגע לעלייה באנטישמיות בקמפוס והתנועה הפוליטית המתרחבת שקוראת להרס מדינת ישראל".
אדלמן משמש כמנכ"ל חברת ההשקעות בביוטכנולוגיה, Perceptive Advisors. הוא בוגר של אוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו והצטרף לדירקטוריון של בראון ב-2019 לכהונה של שש שנים. הפרופיל שלה כבר הוסר מהאתר של בראון.
המחאות האנטי ישראליות כבשו את האוניברסיטאות בארה"ב במאי האחרון, והובילו לעימותים עם שוטרים ולביקורות על האופן בו הגיבו ההנהלות לאירועים. בעוד שבחלק מהמקרים, פונו המאהלים בכוח כפי שקרה באוניברסיטת קולומביה בניו יורק, בבראון שנמצאת בפרובידנס, רוד איילנד, התקפלה ההנהלה מול המוחים והסכימה לחלק מהתנאים שלהם, כולל קיום ההצבעה על המשך ההשקעה בחברות הקשורות לישראל.
"לדעתי יש פגם אתי בכך שהצבעה על הפסקת ההשקעות בכלל עולה לדיון, שלא לדבר על כך שהיא ממש מתקיימת, במיוחד לנוכח ההתקפה הקטלנית ביותר נגד יהודים מאז השואה", כתב אדלמן במאמר בהתייחסו למתקפת החמאס בשבעה באוקטובר. "לישראל, כמו לכל המדינות, יש חובה מוסרית להגן על האזרחים שלה מפני התקפות טרור, וזה בדיוק מה שהיא עושה".
לדבריו של אדלמן, ההחלטה לערוך את ההצבעה התקבלה "לא על בסיס עובדות או ערכים, אלא בגלל חולשה כלפי הסטודנטים האקטיביסטיים. מסיבה מסויימת הנהלת האוניברסיטה בחרה לתגמל ולא להעניש את הפעילים על שיבוש החיים בקמפוס, הפרת החוקים וקידום אלימות ואנטישמיות בבראון".
מלבד כהונתו בחבר הנאמנים אדלמן נחשב היה לתורם גדול לאוניברסיטה. כך, ב-2014 תרם 1.65 מיליון דולר למימון מחקר בטיפול בגלי רדיו ולשדרוג הציוד במכון לחקר המוח.
עם זאת, אדלמן גם תורם לארגונים נגד טרנסג'נדרים. העמותה שלו תרמה מיליון דולר ב-2022 לארגון בשם Do No Harm, שמקדם חוקים להגבלת טיפולים לשינויי מין. הונו של אדלמן (69) מוערך ב-2.5 מיליארד דולר, כך לפי מגזין פורבס. הוא הקים את Perceptive Advisors ב-1999 וכיום היא מנהלת נכסים בשווי 8 מיליארד דולר.