פתיחה מוצלחת ל"ברבי" ו"אופנהיימר", שמחזירים את הצופים לאולמות הקולנוע
פתיחה מוצלחת ל"ברבי" ו"אופנהיימר", שמחזירים את הצופים לאולמות הקולנוע
הסרט "ברבי" רשם את הפתיחה המוצלחת ביותר השנה ואחת הטובות בהיסטוריה עם הכנסות של 155 מיליון דולר בצפון אמריקה. זו גם הפתיחה הטובה ביותר אי פעם לסרט שביימה אישה. הסרט "אופנהיימר", על ממציא הפצצה האטומית, הכניס בצפון אמריקה 80.5 מיליון דולר בקופות. השילוב הזה בין השני הסרטים עזר לחלץ את בתי הקולנוע מקיץ פושר למדי עד כה
בליץ יחסי הציבור סביב הסרט "ברבי" עבד, וההכנסות שלו ממכירות כרטיסים בסוף השבוע עמדו בצפון אמריקה על 155 מיליון דולר – הבכורה הטובה ביותר עד כה השנה. גם "אופנהיימר", הסרט המדובר השני שעלה לאקרנים ביום חמישי, עקף את הציפיות והכניס בצפון אמריקה 80.5 מיליון דולר. השילוב הזה בין שני הסרטים כבר זכה לכינוי "ברבנהיימר", ועזר לחלץ את בתי הקולנוע מקיץ פושר למדי עד כה.
ההצלחה של "ברבי", בבימויה של גרטה גרוויג, שלוותה במאמצי שיווק נרחבים מצד היצרנית מאטל, הפכה אותו לסרט בעל הפתיחה הרביעית הטובה ביותר אי פעם בצפון אמריקה, אחרי שני סרטים של "הנוקמים" ואחד מסרטי "מלחמת הכוכבים". יתרה מכך, זו הפתיחה הטובה ביותר לסרט שבוים על ידי אישה. מחוץ לארה"ב הרוויח הסרט עד כה 182 מיליון דולר. "אופנהיימר", סרטו של כריסטופר נולן על ממציא פצצת האטום, הכניס 93.7 מיליון דולר ממכירות כרטיסים מחוץ לארה"ב, כך לפי נתונים שאספה חברת Comscore.
"הסרטים הללו לא תואמים לתבנית של להיטי קיץ", אמר ל"פייננשל טיימס" מייק סמפסון מרשת בתי הקולנוע דראפטהאוס סינמה. "זה מעולה למשוך קהלים שונים מלבד אותה קבוצה חוזרת של אוהבי אקשן". אף שמדובר בשני סרטים שונים במהותם, צופים רבים התכוונו ללכת לשניהם. לפי איגוד בתי הקולנוע בארה"ב, מעל 200 אלף צופים רכשו כרטיסים לשני הסרטים באותו היום.
ההצלחה הזו בקופות מגיעה בעוד הוליווד מתמודדת עם השביתה המתמשכת של איגוד התסריטאים ושביתת השחקנים, שהובילה לכך שבוטלה הקרנת הבכורה המתוקשרת של "אופנהיימר" בניו יורק.
מלבד ההכנסות בקופות, ב"ברבי" מסתמכים על מכירות מרצ'נדייז הודות להסכמים שיש ליצרנית הבובה עם מעל מאה מותגים, ובהם בלומינגדיילס, קרוקס וגאפ, למכירת מוצרים בהשראתה. כך למשל בבלומינגדיילס השיקו קולקציית בגדי נשים המוקדשת לברבי, ואילו ברשת הנעליים אלדו מאמינים שהקולקציה הוורודה בהשראת הבובה תעודד אנשים לחרוג מהתקציב שלהם. "שיתוף הפעולה של ברבי ואלדו הוא מהדברים האלה שבהם הרציונל עף מהחלון וקונים כי זה משמח אותנו", אמרה ל-CNBC סמנכ"לית המוצר בחברה, דאינדארה גרולון אמלפיטאנו. מחצית מהקולקציה, הכוללת 19 פריטים החל מתיקים ועד לנעלי עקב, נמכרה כבר בשבוע הראשון להשקתה.