סגור
מונית מעופפת מכונית מעופפת Joby
המונית המעופפת של Joby (צילום: רויטרס)

טויוטה תשקיע 500 מיליון דולר ביצרנית המוניות המעופפות Joby Aviation

Joby Aviation מקליפורניה מפתחת כלי טיס חשמליים המסוגלים להמריא ולנחות באופן אנכי, וכלי הטיס שלה הם בין הבודדים שקיבלו אישור ראשוני על ידי מינהל התעופה הפדרלי. עוד לפני ההשקעה הנוכחית של טויוטה גייסה החברה שני מיליארד דולר

יצרנית הרכב היפנית טויוטה הודיעה כי תשקיע 500 מיליון דולר ותגדיל את ההחזקה שלה בסטארט אפ ג'ובי אוויישן (Joby Aviation) המייצר מוניות מעופפות, כך לפי דיווח בפייננשל טיימס. ההשקעה הנוספת מגיעה בעוד בסטארט-אפ מתכננים להשיק שירותים מסחריים כבר בשנה הבאה.
טויוטה היא כבר בעלת המניות החיצונית הגדולה ביותר בג'ובי, וההשקעה קשורה לברית אסטרטגית רחבה יותר שמטרתה לסייע לחברה האמריקאית לשווק ולייצר את המוניות המעופפות. לדברי המנכ"ל והמייסד ג'ובן בווירט, שותפות הייצור עם טויוטה תעזור "לקדם את המודל החדש הזה של תחבורה". עוד הוסיף כי הם כבר עובדים עם המהנדסים של טויוטה לשיפור הליך הייצור, וכי טויוטה מספקת להם רכיבים לחלק מהמערכות.
ג'ובי נוסדה ב-2009 בקליפורניה, והיא נמנית בין מספר חברות המקוות להפוך את החזון של "תעופה אורבנית" ללא פליטות למציאות, זאת באמצעות ההשקה של "כלי טיס חשמליים הממריאים ונוחתים אנכית (eVTOL).
ג'ובי נחשבת לבעלת המצב הפיננסי מהחזקים בסקטור, והחברה גייסה כבר יותר מ-2 מיליארד דולר לפני ההתחייבות האחרונה של טויוטה. כלי הטיס שלה הם גם היחידים שהתוכניות שלהם קיבלו אישור ראשוני על ידי מנהל התעופה הפדרלי (FAA).
ההשקעה של טויוטה היא חלק מאסטרטגיה נרחבת יותר במסגרתה היא משקיעה במספר טכנולוגיות זאת מתוך ההנחה כי היא תצטרך לספק ללקוחות מגוון של מכוניות במחירים שונים. ההשקעות הללו כוללות מכוניות חשמליות, מכוניות עם תא דלק מימן ומכוניות היברידיות, זאת בנוסף למיזמים כמו מוניות מעופפות.