סגור
מטוסים של דלתא איירליינס
מטוסים של דלתא איירליינס (גטי)

תקלת המחשבים הגדולה: דלתא וקראודסטרייק ממשיכות להתכתש

חברת התעופה טוענת לאובדן הכנסות של 380 מיליון דולר, לאחר שנאלצה לבטל חלק גדול מטיסותיה בעקבות נפילת מחשבים; בחברת התוכנה טוענים: "יצרנו קשר עם דלתא אחרי התקלה, ונתנו הנחיות"

הנזק לחברת דלתא איירליינס מקריסת המחשבים ביולי, שנגרמה מתקלה בתוכנה של קראודסטרייק, עמד על כ-550 מיליון דולר - כך הודיעה היום חברת התעופה, שמתכוונת לתבוע פיצוי מחברת התוכנה, כמו גם מחברת מיקרוסופט.
לפי דלתא, הנזק כולל אובדן הכנסות של 380 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, "בעיקר בשל פיצוי לקוחות על טיסות שהתבטלו, מתן דמי לינה לחלקם, והענקת קילומטרים אוויריים לנוסעים מתמידים". התקלה, שבעטיה בוטלו כ-7,000 טיסות, הובילה גם להוצאה של 170 מיליון דולר בשל "עלויות טכניות והחזרת המערכת לפעילות", כך על פי החברה, שהוסיפה שהוצאות הדלק שלה צפויות לרדת ב-50 מיליון דולר בשל ביטול הטיסות.
דלתא נפגעה מאוד ביחס לחברות תעופה אחרות מהתקלה שאירעה ב-19 ביולי, במסגרתה הפסיקו לפעול מחשבים מבוססי מערכת הפעלה ווינדוס ברחבי העולם. התקלה אירעה בשיא עונת התיירות, והותירה אלפי לקוחות תקועים בשדות התעופה - אירוע נדיר עבור דלתא, המשווקת עצמה כאיכותית ואמינה.
"תקלה תפעולית בכזאת רמה ומשך אינה מתקבלת על הדעת, לנו וללקוחותינו מגיע יותר", אמר מנכ"ל דלתא, אד בסטיאן.
קראודסטרייק מסרה בתגובה כי "דלתא איירליינס ממשיכה לקדם נרטיב מטעה", וכן טענה שסמנכ"ל האבטחה שלה עמד בקשר רציף עם דלתא כבר שעות אחדות לאחר התקרית, וסיפק לה מידע והנחיות.
משרד התחבורה האמריקאי הודיע בחודש שעבר שבכוונתו לחקור את תגובתה של דלתא לתקלה.
במכתב ששלח לעורך הדין של קראודסטרייק אתמול,
לפי מכתב ששלחה דלתא לקראודסטרייק אמש, כ-1.3 מיליון נוסעים הושפעו מהתקלה, ו-37 אלף מחשבים הפסיקו לפעול.
מיקרוסופט אמרה מצידה ביום רביעי שחלק מהנזק שנגרם נובע מכך שדלתא לא השקיעה מספיק בטכנולוגיה שלה.