סגור
משחק מחשב פורטנייט fortnite
פורטנייט fortnite (fortnite)

מפתחת פורטנייט תובעת את גוגל וסמסונג בארה"ב בטענה לפגיעה בתחרות

אפיק גיימס מתייחסת לפיצ'ר האבטחה Auto Blocker שלטענתה שולב ע"י סמסונג במכשירי האנדרואיד שלה, כדי להרחיק משתמשים מאפשרות הורדת אפליקציות חלופיות לגוגל פליי; אלפבית לא הגיבה, וסמסונג ציינה כי למשתמשים יש תמיד אפשרות לנטרול ה-Auto Blocker

חברת הגיימינג אפיק גיימס (Epic Games) הגישה תביעה בארה"ב נגד גוגל מבית אלפבית וסמסונג בטענה כי הן חברו יחד, מתוך כוונה להגן על חנות המובייל גוגל פליי (Google Play) מפני תחרות. זאת בניגוד לדיני ההגבלים.
התביעה הוגשה בבית המשפט הפדרלי בקליפורניה, והיא מתייחסת לפיצ'ר האבטחה Auto Blocker שלטענת אפיק שולב על ידי סמסונג במכשירי האנדרואיד שלה, כדי להרחיק את המשתמשים מאפשרות הורדה של אפליקציות חלופיות לגוגל פליי.
אפיק, מפתחת המשחק הפופולארי Fortnite, טוענת שבפעולה זו, סמסונג וגוגל הפרו את דיני ההגבלים, בכך שצמצמו את האפשרויות של הלקוחות ופגעו בתחרות, שהיתה יכולה להוזיל את השימוש באפליקציות המורדות למכשיר.
"החברות הטעו את המשתמשים, בכך שגרמו להם לחשוב שהמוצרים המתחרים נחותים למוצרים שלהן", אמר מנכ"ל אפיק גיימס טים סיווני (Tim Sweeney), לאחר הגשת התביעה.
אפיק מוסיפה וטוענת בתביעה כי ה-Auto Blocker נועד לעקוף פסיקה קודמת לטובתה של בית משפט בארה"ב, בתביעה אחרת שהגישה נגד גוגל. בפסיקה זו, שניתנה בדצמבר 2023, חייב בית המשפט את גוגל לאפשר ולהנגיש הורדה של אפליקציות ממקורות חלופיים לגוגל פליי.
גוגל לא הגיבה להגשת התביעה. סמסונג הודיעה בתגובה כי בכוונתה "להתנגד בתקיפות לטענות הלא מבוססות של אפיק גיימס", וציינה כי למשתמשים יש בכל זמן נתון אפשרות לנטרל את הפיצ'ר Auto Blocker.
עוד הוסיפה סמסונג: "הפיצ'ר שולב במכשירים במטרה לעמוד בעקרונות הליבה של סמסונג, של אבטחה, פרטיות ושליטה של המשתמש. ואנחנו ממשיכים להיות מחויבים לחלוטין לשמירה על המידע האישי של המשתמשים".