למרות הורדת הפרופיל והחמרת הרגולציה בסין, עליבאבא ו-JD שברו שיאים ביום הרווקים
למרות הורדת הפרופיל והחמרת הרגולציה בסין, עליבאבא ו-JD שברו שיאים ביום הרווקים
היקף המכירות של עליבאבא ו-JD.com זינק ב-8% ו-28%, בהתאמה, לעומת 2020; אירוע יום הרווקים הסיני השנה היה צנוע יחסית, בעקבות הרגולציה שהוטלה על חברות הטכנולוגיה והמדיניות של נשיא סין שקוראת לחלוקה שוויונית יותר של העושר
ענקיות המסחר המקוון הסיניות עליבאבא ו-JD.com קבעו שיאי מכירות חדשים בפלטפורמות השונות שלהן במהלך יום הרווקים הסינים שנערך אתמול. באתר CNBC דיווחו כי הנתונים התקבלו על אף חששות ממצב הכלכלה הסינית וההשלכות של הגברת הרגולציה על ידי הרשויות נגד חברות הטכנולוגיה. סיבה נוספת להצלחה קשורה ככל הנראה לכך שהחברות האריכו את המבצעים ליותר מ-24 שעות כפי שהיה מקובל בעבר. ב-JD.com החלו במבצעים כבר בסוף אוקטובר בעוד שבעליבאבא פצחו במכירות בתחילת נובמבר.
לפי הודעת עליבאבא, היקף הסחר הכולל (GMV) במבצעי יום הרווקים הסתכם ב-540.3 מיליארד יואן (84.54 מיליארד דולר), זינוק של יותר מ-8% לעומת השנה שעברה. ב-JD.com דיווחו על מכירות בהיקף של 349.1 מיליארד יואן (54.6 מיליארד דולר), עלייה של 28% לעומת המכירות ב-2020. עם זאת, הנתונים הללו לא מתרגמים ישירות להכנסות עבור החברות, וגם אינם מביאים בחשבון החזרות מוצרים. הם כן מצביעים על התיאבון הגדול של הצרכנים הסינים לרכוש בפלטפורמות של ענקיות המסחר המקוון.
ב-JD חשפו נתונים פרטניים יותר לגבי המכירות. לפי החברה, נרשם זינוק במכירות של מוצרי יוקרה ומוצרים לחיות מחמד. גם אפל זכתה להצלחה, ולפי JD נפח העסקאות של מכשירי האייפון עמד על מעל 100 מיליון יואן לאחר שתי שניות מתחילת המכירות.
על אף הנתונים הגבוהים, אירוע יום הרווקים השנה היה צנוע יותר במהותו, זאת בעקבות הרגולציה המוגברת שהוטלה השנה על חברות הטכנולוגיה, והמדיניות של נשיא סין שי ג'ינפינג שקוראת לחלוקה שוויונית יותר של העושר. בעקבות זאת, שתי החברות הדגישו בקמפיינים במדיה החברתית את האחריות הסביבתית שלהן.
"מינפנו את הכוח של היום הזה כפלטפורמה כדי למלא את האחריות החברתית שלנו", אמר יאנג גואנג, סגן נשיא בעליבאבא. "הפסטיבל השנה היה אבן דרך משמעותית במחויבות שלנו לבניית עתיד בר קיימא". בדומה, ב-JD טענו כי צמצמו את פליטת הפחמן ב-26 אלף טונות בתקופת המבצעים לעומת השנה שעברה.
זו גם הפעם הראשונה שבעליבאבא לא הזמינו כלי תקשורת למרכז התקשורת שלהם, והסתפקו בסטרימינג של אירוע הפתיחה בפלטפורמות שלהם בלבד. השנה גם לא הוזמנו צופים לנשף החגיגי של החברה לכבוד האירוע, שבשנים קודמות אירח מפורסמים כמו טיילור סוויפט ופארל וויליאמס. השנה הסתפקו בהופעה בווידיאו של השחקן הבריטי בנדיקט קמרבאץ', שגילם בסדרת הטלוויזיה את דמותו של שרלוק הולמס וסיפק רמזים לחידות שהשדרנים פתרו. בין המשתתפים הנוספים - האצן סו בינגטיאן, שהפך הקיץ בטוקיו לסיני הראשון שהעפיל לגמר ריצת ה-100 מטר באולימפיאדה.