טסלה מסכמת את 2023 עם זינוק של 38% במסירות רכב
טסלה מסכמת את 2023 עם זינוק של 38% במסירות רכב
טסלה מסרה 1.81 מיליון רכבים ב-2023 לעומת 1.31 מיליון ב-2022. ברבעון האחרון של השנה מסרה היצרנית יותר מ-484 אלף מכוניות ועקפה את צפי השוק, לאחר שהורידה מחירים כדי להתמודד עם "אי-הוודאות הכלכלית". הייצור זינק ב-35% ל-1.85 מיליון מכוניות
טסלה מסרה 1.81 מיליון מכוניות ב-2023 - עלייה של 38% לעומת אשתקד, כך עולה מנתוני הרבעון הרביעי שפרסמה היום (ג') היצרנית. הייצור זינק ב-35% ל-1.85 מיליון מכוניות.
טסלה עקפה את צפי השוק למסירת רכבים ברבעון: מסרה 484,507 מכוניות אחרי שייצרה 494,989 מכוניות במהלך הרבעון. התחזיות בשוק היו למסירה של 473 אלף רכבים. ברבעון הרביעי מסרה החברה 461,538 רכבים ממודל 3 ו-22,969 משאר הדגמים. החברה תפרסם את דוחות הרבעון הרביעי ב-24 לינואר.
בשנת 2022 דיווחה יצרנית הרכב בראשותו של אלון מאסק על 1.31 מיליון מסירות וייצור של 1.37 מיליון רכבים חשמליים. החברה דיווחה אז על זינוק של 40% במשלוחים ביחס ל-2021. באוקטובר 2023 הניחו מנהלי טסלה שהחברה תגיע לפחות ל-1.8 מיליון משלוחים לשנה כולה, לאחר ששינו את היעד של 2 מיליון שהוצב קודם לכן.
בשיחת הרווחים שנערכה באוקטובר אמר מנכ"ל טסלה מאסק כי רכב השטח דגם Y של החברה עשוי להיות "המכונית הנמכרת ביותר על פני כדור הארץ, לא רק בהכנסות, אלא גם במספר היחידות הנמכרות". טסלה אינה מפרטת את מספרי המסירה והייצור לפי דגם בודד, אלא מדווחת על מספרים משולבים. למשל, טסלה ייצרה 476,777 מכוניות מדגם 3 או Y במהלך הרבעון ומסרה 461,538. אין פירוט של מספרי הייצור או המסירה של מודל S או X, אלא הם מצורפים ל"דגמים אחרים".
ברבעון האחרון של 2023 מכרה טסלה גרסה מחודשת שלה, או גרסת היילנד, של דגם סדאן 3. בדצמבר החלה החברה במשלוחים של מספר קטן של הטנדר החשמלי החדש ביותר שלה, הסייברטראק השנוי במחלוקת, בארה"ב. טסלה לא דיווחה על מספרים של הסייברטראק וטרם דיווחה על מספרי ייצור ומשלוח עבור ה-Semi שלה, המשאית המסחרית הכבדה שהיא ייצרה במספרים קטנים עד כה.
במהלך הרבעון האחרון של 2023 הורידה טסלה מחירים בשווקים ברחבי העולם, אסטרטגיה שאותה נקטה להתמודדות עם "תקופה של אי ודאות כלכלית, ריביות גבוהות יותר ושינוי בסנטימנט הצרכנים", לדברי סמנכ"ל הכספים שלה, ואיבאב טנג'ה.
לקוחות קודמים ופוטנציאליים של טסלה הצהירו על כוונתם להימנע מרכישה מהחברה בתגובה לתגובות הבעייתיות של מאסק ב-X, פלטפורמת המדיה החברתית שבבעלותו. בנובמבר, גינה הבית הלבן את מאסק על קידום "אנטישמיות ושנאה גזענית" בסדרת פוסטים ב-X, שעליהם הביע מאסק מאוחר יותר חרטה. המנהלים של טסלה לא הגיבו לחששות המשקיעים לגבי דעותיו המוצהרות של מאסק. עם זאת, טסלה החלה במחצית השנייה של 2023 בקמפיינים פרסומיים, שמהם היא נמנעה בעבר לטובת מאמצי שיווק לא מסורתיים כגון אירועים, מתנות והתקשרויות עם משפיעני מדיה חברתית.
כשנשאל לגבי תחזית המשלוחים לשנת 2024 בשיחת הרווח האחרונה של החברה, אמר מאסק: "לא ניתן לקבל שיעור צמיחה מורכב של 50% לנצח, אבל אני חושב שנצמח מהר מאוד, הרבה יותר מהר מכל חברת רכב אחרת על פני כדור הארץ עד כה".