משוקולד ועד חומרי ניקוי: גל התייקרויות נוסף צפוי לשטוף את ארה"ב
משוקולד ועד חומרי ניקוי: גל התייקרויות נוסף צפוי לשטוף את ארה"ב
הרשי, כלורוקס וקימברלי קלארק הודיעו כי יעלו מחירים בהיקף גבוה מהמתוכנן; "מוכנים לנקוט עוד צעדים בנוגע למחיר במידת הצורך"
העלאות המחירים בארה"ב נמשכות: הרשי, כלורוקס וקימברלי קלארק הודיעו כי בכוונתן לייקר מוצרים, אף בהיקף גבוה יותר מהמתוכנן. כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס.
יצרנית חומרי הניקוי כלורוקס הודיעה ביום חמישי כי תעלה את מחיריהם של 85% מהמוצרים עד סוף יוני, זאת לעומת העלאה מתוכננת של 70%. חלק מהמוצרים אף צפויים לספוג כמה סבבים של התייקרויות. סמנכ"ל הכספים קווין ג'ייקובסון אמר כי הם מנהלים "שיחות עם הקמעונאים" לגבי העלאות מחירים נוספות שייכנסו לתוקף בשני הרבעונים הבאים, מעבר לאלו שנחשפו באוקטובר. "אנחנו מוכנים לנקוט עוד צעדים בנוגע למחיר במידת הצורך", אמר. "אנחנו רוצים לראות כיצד תתפתח האינפלציה בשנה הפיסקאלית הנוכחית המסתיימת ב-30 ביוני".
במקביל, יצרנית השוקולדים הרשי הודיעה כי תעלה שוב את המחירים בארה"ב במחצית הראשונה של השנה, בנוסף להעלאות מחירים שייכנסו לתוקף ברבעון הראשון. בחברת מוצרי הצריכה קימברלי קלארק שבבעלותה מותגים כמו טישו קלינקס הודיעו בשבוע שעבר כי יעלו שוב מחירים, לאחר ארבעה סבבים של העלאות ב-2021, על רקע עלויות עבודה ושילוח שממשיכות להאמיר.
שיבושים בשרשראות האספקה וביקוש גבוה שנוצר כתוצאה ממגיפת הקורונה הובילו להעלאות מחירים נרחבות - החל במקדונלד'ס ועד למוצרי יסוד. כתוצאה מכך שיעור האינפלציה בארה"ב זינק ב-7% ב-2021 - שיא של כמעט ארבעה עשורים.
ג'ייקובסון מכלורוקס אף ציין כי לפי ההערכות בחברה, שולי הרווח עבור השנה יתכווצו בסביבות 7.5%. "אני חושב שיעברו עוד כמה שנים לפני שנבנה שוב את שולי הרווח לרמות שהיו לפני פרוץ המגפה", הוסיף.