סגור
ברוס ספרינגסטין יולי 2024
ברוס ספרינגסטין, יולי 2024 (צילום: Robert Wengler / RITZAU SCANPIX / AFP)

"הקול של מעמד הפועלים" בארה"ב הפך למיליארדר

לפי הערכות "פורבס", הונו של ברוס ספרינגסטין עומד על 1.1 מיליארד דולר; ב-2021 מכר את הזכויות לקטלוג שיריו תמורת כחצי מיליארד דולר

ברוס ספרינגסטין (74), "הקול של מעמד הפועלים", הפך למיליארדר ושווה כיום כ-1.1 מיליארד דולר - כך על פי הערכה "שמרנית" של מגזין פורבס.
רוב הונו של ספרינגסטין נצבר בשנים האחרונות. ב-2021 מכר את הזכויות לקטלוג שיריו תמורת כחצי מיליארד דולר, במה שהייתה העסקה היקרה בהיסטוריה תמורת גוף העבודה של אמן יחיד. מגזין פולסטאר דיווח שב-2023 נמכרו 1.6 מיליון כרטיסים להופעותיו, שהכניסו כ-380 מיליון דולר.
עם יותר מ-71 מיליון אלבומים שנמכרו בארה"ב, ו-140 מיליון ברחבי העולם, ספרינגסטין נמנה על המוזיקאים המצליחים ביותר בהיסטוריה. הוא זכה ב-20 פרסי גראמי, בפרס האוסקר, ובפרס טוני מיוחד על מופע היחיד שלו - "ספרינסטין ברודוויי".
ספרינגסטין נולד למשפחה ממעמד הפועלים בעיר ג'רזי שור, וקנה את הגיטרה ראשונה שלו לאחר שצפה בביטלס בתוכנית "המופע של אד סאליבן". בזכות מילות שיריו המתארות את ניסיונות וקשיי היום יום, הוא הפך לגיבור של האדם הפשוט, וזכה עם השנים בפופולריות שהפכה אותו לאחד המוזיקאים המובילים בארה"ב. אלבום הבכורה שלו, "ברכות מפארק אסבורי, ניו ג'רזי", יצא ב-1973.
ספרינגסטין עדיין יוצא לסיבובי הופעות ברחבי העולם, עם הופעות שנמשכות למעלה משלוש שעות.